• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Det enda jag kan komma på är att spara de lövtunna trä lakanen att ha till plastidoren i framtiden, kommer inte på något annat att göra med de, fina absolut men användning områden är obefintligt i övrigt.
Om man inte har ett rum som BOTL till cigarr ;)

Jag har lite samma problem och min personlighet gör att jag har svårt att kasta fina saker.

Har sparat några "fina" lådor men börjar få slut på användningsområden tom försökt googla men gitarr gjord på cigarrlådor fyller föga syfte när både jag och övriga familjen är fullständigt tondöva.

Gjort om en låda till förvaring för manschettknappar och slipsnålar mm men hittar ingen rationell anledning till de lådor jag sparat i förrådet...

image.jpeg

Men förbaskade lyxlirare båda två - här är det kallt, mörkt och hektiskt...

Om någon faktiskt skulle besöka mig på jobbet så är det med jobb som ska implementeras omgående och trolig förväntan att vi bjuder på lunch inte att de bjuder på cigarr.

Att se någon Ferrari eller annan sportbil av dignitet är föga sannolikt heller utan mer troligt är en Epa-traktor som dunkar förbi med baslåda mer värd än allt annat tillsammans på "bilen".

Men jag är inte bitter - detta är ju "charmen" med att flyttat norrut och bo på landet.

PS för att vara tydlig hela inlägget skall läsas med ironi - jag är bara riktigt avundsjuk, det enda som saknades för en fullpott för mig var en bra kebab eller burgare .
Vi lider med dig.

Hade tiden funnits så hade vi tryckt en riktigt bra Iskenderkebab ca 2min bilkörning från min arbetsplats. 30sek om vi tagit Svarta Faran ;)

Kolla vad jag hittade i en skrotlåda! Enligt min fru en random silverlåda, men jag ser ju direkt vad det är.
image.jpeg

En varulvssäker nästan antik silverhumidor!
image.jpeg

Graverad med monogram och grattistext, gjort av Hallbergs i Stockholm och given - enligt gravyren- "Till disponent Harald Särenholm från förvaltningspersonalen vid Aktiebolaget Svenska Tobaksmonopolets Cigarettfabrik i Stockholm 31 maj 1917".
image.jpeg

Nu ska jag bara vela litet vad jag ska göra med den, kränga som den är eller fodra den med nytt cederträ, polera upp den och ha som bjudidor i spritskåpet?

Kolla vad jag hittade i en skrotlåda! Enligt min fru en random silverlåda, men jag ser ju direkt vad det är.
image.jpeg

En varulvssäker nästan antik silverhumidor!
image.jpeg

Graverad med monogram och grattistext, gjort av Hallbergs i Stockholm och given - enligt gravyren- "Till disponent Harald Särenholm från förvaltningspersonalen vid Aktiebolaget Svenska Tobaksmonopolets Cigarettfabrik i Stockholm 31 maj 1917".
image.jpeg

Nu ska jag bara vela litet vad jag ska göra med den, kränga som den är eller fodra den med nytt cederträ, polera upp den och ha som bjudidor i spritskåpet?
Coolt! Jag röstar för spara.

Någon som känner igen tagen här? En annan fråga är om någon kan tipsa om ett annat "mild" brand förutom Davidoff.

tumblr_nat70m52gb1spt8rlo2_1280.png

Jag har lite samma problem och min personlighet gör att jag har svårt att kasta fina saker.

Har sparat några "fina" lådor men börjar få slut på användningsområden tom försökt googla men gitarr gjord på cigarrlådor fyller föga syfte när både jag och övriga familjen är fullständigt tondöva.

Gjort om en låda till förvaring för manschettknappar och slipsnålar mm men hittar ingen rationell anledning till de lådor jag sparat i förrådet...

image.jpeg
Aaaah... slipsnålar. Ack du härliga 80-tal.:D

Stackare, här kommer lite tips för dina lådor. (bilder ohemult snodda från nätet)
Cigarrbox 1.JPG

Kanske en stilig byrå, att ha cigarrerna i? Platsar lätt på bästa platsen i finrummet.

Cigarrbox2.JPG

Eller ett top notch Herf-bord. Svärmor kommer tycka du är såå händig och berömma dig för din goda smak.

Cigarrbox5.JPG

Varför inte en sober manpurse? Du kommer bli populär, få nya vänner
och göra succe' på vilken fest som helst. Du kanske kan lägga upp
några på Köp&Sälj?

Cigarrbox6.JPG

Men en cigarr-gitarr är ju klockren att spela på vid trivsamma stunder med
släkt och vänner. Din status i släkten kommer klart höjas. Dina kusiner kommer
se dig som en förebild och egenskapen som släktens överhuvud är säkrad.

Det är bara att sätta igång.:)

Aaaah... slipsnålar. Ack du härliga 80-tal.:D

Stackare, här kommer lite tips för dina lådor. (bilder ohemult snodda från nätet)
Cigarrbox 1.JPG

Kanske en stilig byrå, att ha cigarrerna i? Platsar lätt på bästa platsen i finrummet.

Cigarrbox2.JPG

Eller ett top notch Herf-bord. Svärmor kommer tycka du är såå händig och berömma dig för din goda smak.

Cigarrbox5.JPG

Varför inte en sober manpurse? Du kommer bli populär, få nya vänner
och göra succe' på vilken fest som helst. Du kanske kan lägga upp
några på Köp&Sälj?

Cigarrbox6.JPG

Men en cigarr-gitarr är ju klockren att spela på vid trivsamma stunder med
släkt och vänner. Din status i släkten kommer klart höjas. Dina kusiner kommer
se dig som en förebild och egenskapen som släktens överhuvud är säkrad.

Det är bara att sätta igång.:)
Hahaha fuck me sideways with a cigar box

Hötorgshallen, den längst bort i hörnet har bra kebab, kanske inte bäst såsmässigt men bra kött.
Tror de heter Ismir kebab... fan nu blir man sugen, det blir kebab till lunch snart :)

Helt sjukt, satt precis och tänkte att denna pinne inte hade någon vidare smak när den helt plötsligt, efter 1/3, börjar ge mig smak av knäck. En sån där mjuk mormorsknäck man brukar käka under juletid. Vaniljteet har jag tagit två klunkar av och det var i början så jag tvivlar på att det bidrog särskilt mkt.

Ok. Den kostar ca 3ggr så mkt är den värd det? Folk säger både jag och nej, vad tycker du?
Är inte så duktig på rom men med min erfarenhet i whisky kan jag säga att allt lagrat är bättre (lite som med cigarrer ;) tack @BOTL för denna insikt). Har några riktigt fina whiskys lagrade 20-30 år och dom är så lena och fina att alla kan gilla dom, prisvärda är dock en annan fråga...

Tillbaka
Topp