BOTL
Silver
Någon som känner igen tagen här? En annan fråga är om någon kan tipsa om ett annat "mild" brand förutom Davidoff.
![]()
Fonseca.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som känner igen tagen här? En annan fråga är om någon kan tipsa om ett annat "mild" brand förutom Davidoff.
![]()
Focus nu pojkar!
Cigarrer cigarrer cigarrer!!!
Helt rättKan nog vara en Griffins han röker. Det är även det märket jag vill tipsa dig om - jag tycker de generellt sätt är milda och goda. Självklart varierar det mellan cigarrerna i deras utbud i mildhet. Det finns säkert någon här som vet merNågon som känner igen tagen här? En annan fråga är om någon kan tipsa om ett annat "mild" brand förutom Davidoff.
![]()
Firar du att det är helg redan?Helt rätt
Kolla vad jag hittade i en skrotlåda! Enligt min fru en random silverlåda, men jag ser ju direkt vad det är.![]()
En varulvssäker nästan antik silverhumidor!![]()
Graverad med monogram och grattistext, gjort av Hallbergs i Stockholm och given - enligt gravyren- "Till disponent Harald Särenholm från förvaltningspersonalen vid Aktiebolaget Svenska Tobaksmonopolets Cigarettfabrik i Stockholm 31 maj 1917".![]()
Nu ska jag bara vela litet vad jag ska göra med den, kränga som den är eller fodra den med nytt cederträ, polera upp den och ha som bjudidor i spritskåpet?

Good man!Gör som @Pistol_Pete när kollegan blev "plötsligt förkyld" på kontoret... Tog mitt pick och pack och styrde hemåt
![]()
Dessa Bolivar Royal Coronas är grymma!
Dricker vaniljte till![]()
Breitling och Bolivar kan aldrig bli fel.Gör som @Pistol_Pete när kollegan blev "plötsligt förkyld" på kontoret... Tog mitt pick och pack och styrde hemåt
![]()
Dessa Bolivar Royal Coronas är grymma!
Dricker vaniljte till![]()
Sista dropparna ur Diplon med en lancero.
Firar första inköp av en svart Bretling Aero
![]()
Ditt fel @FrankyFourFingers![]()
Blev jäkligt sugen på den när ja prova den sist på Seiko gtg:nFan va jag saknar min, en svart? Pic pls
Blev jäkligt sugen på den när ja prova den sist på Seiko gtg:n
![]()
Det är Yonssons gamla
https://klocksnack.se/threads/recension-breitling-aerospace-evo-night-mission.54695/
Och nötcreme. Glöm inte nötcreme!Fan vad najs. 25 grader här nu. Sambon har däckat. Sitter själv på hotellets uteservering nästan ensam. Tyvärr suger romen purjo (fast ganska mycket i glaset). Men pinnen är desto bättre. Tycker jag anar vitpeppar?!
@BOTL ?
![]()
Är det någon som skulle vara intresserad av att lägga en gemensam beställning på Cigarworld? Frakten brukar landa på 150-200kr, det är ju en kostnad man hellre lägger på själva produkten. Jag är ju ganska ny här på forumet så jag kan för all del vara den som lägger ut pengar. Det är avgörande att du antingen bor i Stockholm eller Jönköping. Skicka PM eller skriv här om det skulle vara aktuellt så styr vi upp något![]()
Det är mest priset jag tänker på, jag är ju trots allt student så jag tänkte beställa hem en del Toscano och en del cigariller och då skiljer sig priset rätt rejält jämfört med svenska onlinebutiker. Men tusen tack för tipset, ska definitivt titta upp det!Är det något specifikt du vill köpa därifrån som du inte hittar i Sverige? Jag vet på rak arm att Roberts Tobak (Rörstrandsgatan, Vasastan) erbjuder mycket icke kubanskt och kan lätt fixa mycket ickekubanskt. Hör i så fall med honom, då slipper du frakt samt ev. får bra pris! Robert kör ibland med reapriser och rabatterar ofta fina ickekubanska cigarrer.
Också från BOTL?Muchos Njutos
![]()
Precis, han skrämde mig och sa något om att de va "sjuka"... nu är jag iofs amatör och tittat på några House avsnitt men tillräckligt friska va deOckså från BOTL?
Rätt schyssta trots storleken eller hur?