• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Ta ut cigarrerna ur humidoren och ta ett rent glas. I med 2 dl destillerat vatten som du micrar tills det börjar koka. Snabbt som fan in med glaset i humidoren och låt det stå 2 dagar utan att du öppnar den så tar vi det därifrån

Idag är det dags att öppna. Vad gör jag härnäst och vad ska det vara för värde på hygro?

I en källare utan fönster med risig ventilation dessutom

Det är jäklig taskig vent där inne, inga fönster, exakt som du säger. Jag satt inne på en cigarrprovning för ett tag sedan (Robert Caldwell), vi var över 20 personer... trodde att jag höll på och dö :D Men det är det enda vi har förutom Framcigarr som vi kan sitta och röka på, så vi får vara positiva. Cigarrummet tar 10 lax per år för medlemskap och släpper inte in så vitt jag vet enskilda personer för att röka en gång.

Jag var där i början utav september, det var ändå bra uppstyrt. Fint, ljust, schysst TV, Wifi, bra sodautbud inkl. starksprit+öl, Micro om man vill värma något. Inte bästa, men det är det i vi har utöver framcigarr. Så jag är positiv. Inte det bästa stället om man jämför med andra länder, men det duger!

Senast ändrad:
Leverans idag!
Synd det är så jävla kallt.
20161014_144816.jpg

Alltid lika kul att få en liten leverans av @BOTL
Tack mannen! Luktar ljuvligt.

Men ekologiskt knäckebröd?!? o_O

FullSizeRender-16.jpg

Ser bättre ut när jag fick upp kartongen i alla fall... :D

FullSizeRender-15.jpg

FullSizeRender-14.jpg

Bolivar Coronas Extra från -96 & Flor de Cano Gran Cano engelsk regional från 2012-13(???)

Ska snart på en golfresa till Grekland, så då får ett par av dessa följa med. Att sitta ute i höstblåsten just nu lockar sådär, tyvärr... Måste f-n i mig få till ett litet cigarrum nånstans...

Alltid lika kul att få en liten leverans av @BOTL
Tack mannen! Luktar ljuvligt.

Men ekologiskt knäckebröd?!? o_O

FullSizeRender-16.jpg

Ser bättre ut när jag fick upp kartongen i alla fall... :D

FullSizeRender-15.jpg

FullSizeRender-14.jpg

Bolivar Coronas Extra från -96 & Flor de Cano Gran Cano engelsk regional från 2012-13(???)

Ska snart på en golfresa till Grekland, så då får ett par av dessa följa med. Att sitta ute i höstblåsten just nu lockar sådär, tyvärr... Måste f-n i mig få till ett litet cigarrum nånstans...
1998 kompis

Ja frugan vill betala överpris för sitt frukostbröd. Tror det där jävla paketet kostade 100 spänn

Jag hade kalibrerat hygrometern innan vidare åtgärder. Har en digital hygrometer som visar 58 när det är 65. Så de kan ha ganska fel. Superenkelt test. Ta en tät plastlåda. Ta en petflaskekork och fyll på med salt. Droppa några droppar vatten(helst någon form av renat) så att det bara precis blir fuktigt. Det ska alltså inte bli blött. Stäng plastlådan och efter 8 timmar ska fuktigheten ligga på 75%. Notera avvikelsen.

Månadens låda gömde dessa: Rafael Gonzales - Perlas
IMG_0651.JPG

Perfekt storlek nu när solen är näst intill obefintlig och min balkong saknar annan värmekälla. Jag dricker kaffe med mjölk till och känner chockladtoner så här halvvägs igenom. En mellanstark cigarr som inte lämnar en tung röksmak i munnen eller rökdoft i mustaschen ;)

Samplern från BOTL har anlänt. Tack! :)

Var precis förbi Systemet och plockade upp en Diplomatico. Sitter och värmer upp med en Rom framför Barnkanalen. När kidsen somnat skall jag sätta mig i trädgården och puffa på riktigt för första gången.
Oj oj oj!
Bland de absolut godaste romen och en pinne från @BOTL, you are in for a treat my friend! Tänd en lägereld så är Nirvana uppnått vågar jag garantera dig.

Oj oj oj!
Bland de absolut godaste romen och en pinne från @BOTL, you are in for a treat my friend! Tänd en lägereld så är Nirvana uppnått vågar jag garantera dig.
Kanske får starta en liten eld i min lilla gjutjärnsgrill då :) Föreningen opponerar sig nog om jag gör en riktig lägereld på gården :D

Tänkte även dra på lite Nick Drake i hörlurarna, blir total avslappning...

Tillbaka
Topp