• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

BOTL

Panerai
Om jag förstår dig rätt så syftar du på hur mycket tobak Man nyttjat när man rullat cigarren och det är nog så att du haft viss otur med dina RYJ varit underfyllda. Draget som baseras på motståndet tobaken skapar ska vara ungefär samma med aning mer trögdrag i de absolut tunnaste cigarrerna. Den blir inte mer svårrökt om den är rätt rullad och inget kubanskt marca har mer eller mindre drag som marcasegenskap.


Ben Bockbrännarbolmers
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
det vågar jag inte säga
?!
free-crack-pipe.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Glömde den obligatoriska ironismileyn.
Jag syftade skämtsamt till att alla brukar cannabis. Och frågade då vad det var för dåligt med kombinationen av grönt och marlboro.

Och frågade då om du hade något tips på någon bättre kombination. Ironi och text...
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Om jag förstår dig rätt så syftar du på hur mycket tobak Man nyttjat när man rullat cigarren och det är nog så att du haft viss otur med dina RYJ varit underfyllda. Draget som baseras på motståndet tobaken skapar ska vara ungefär samma med aning mer trögdrag i de absolut tunnaste cigarrerna. Den blir inte mer svårrökt om den är rätt rullad och inget kubanskt marca har mer eller mindre drag som marcasegenskap.


Ben Bockbrännarbolmers


Långt ifrån min erfarenhet att draget ska vara ungefär samma med mer trögdrag i de tunnaste cigarrerna. Har upplevt att varje sort har sin karaktär där t.ex. Upmann varit en av de tätaste och Padron som de mest luftiga.
 
Ingen pipa ännu? Ingen på forumet som är tillräckligt stofil eller vad handlar det om? Nu röker jag ju inte över huvud taget vilket jag är ganska glad över. Både plånbok och kroppen håller nog med. Men om man vore tvungen skulle det förmodligen vara pipa då det alltid är kul med lite procedur och meck. Sådant ger alltid mervärde i något.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ingen pipa ännu? Ingen på forumet som är tillräckligt stofil eller vad handlar det om? Nu röker jag ju inte över huvud taget vilket jag är ganska glad över. Både plånbok och kroppen håller nog med. Men om man vore tvungen skulle det förmodligen vara pipa då det alltid är kul med lite procedur och meck. Sådant ger alltid mervärde i något.

Marckus känns som en lirare som skulle kunna avnjuta en pipa då och då!
 

BOTL

Panerai
Med all respekt åt din erfarenhet och det är med en god och vänlig ton jag säger detta så läs gärna lite på ICC (världens största cigarrforum och där finns de som är mest kunniga på denna planet inklusive MRN som anses ha skrivit cigarrbibeln och personer som Amir Sarrony som skrivit Partagasboken) så inser du att du har fel gällande kubanska marcas och under/överfyllning på olika marcas som karaktär.

Ickekubaner är ofta underfyllda dock och i den jämförelsen har du rätt att du kan tycka att det är mer lättrökt med konstruktionskaraktären.
:)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Med all respekt åt din erfarenhet och det är med en god och vänlig ton jag säger detta så läs gärna lite på ICC (världens största cigarrforum och där finns de som är mest kunniga på denna planet inklusive MRN som anses ha skrivit cigarrbibeln och personer som Amir Sarrony som skrivit Partagasboken) så inser du att du har fel gällande kubanska marcas och under/överfyllning på olika marcas som karaktär.

Ickekubaner är ofta underfyllda dock och i den jämförelsen har du rätt att du kan tycka att det är mer lättrökt med konstruktionskaraktären.
:)


Du är kunnigare än mig på området garanterat men upplevelsen att vissa kräver mer ansträngning och vissa mindre är något jag lärt mig. Sedan vad det beror på är en annan sak.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Ingen pipa ännu? Ingen på forumet som är tillräckligt stofil eller vad handlar det om? Nu röker jag ju inte över huvud taget vilket jag är ganska glad över. Både plånbok och kroppen håller nog med. Men om man vore tvungen skulle det förmodligen vara pipa då det alltid är kul med lite procedur och meck. Sådant ger alltid mervärde i något.


Ja då, kör en Vauenpipa och G.L Pease latakiablandning som oftast.
 
Topp