• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Nu har jag en fråga till dig Ben!
När jag har en tredjedel kvar av min No.4 så upplever jag att den liksom blir för tät. Det känns som man får dra för kung och fosterland för att det ska hända något..
Är det något du upplevt nån gång? Kan det ha att göra med hur den är lagrad? Har legat i 68% i några veckor..

Absolut!
Klippte några glas rosé innan solen försvann också, så jag har grundat bra!
Känner dock på mig att det blir såna här kvällar veckan ut! UNDERBART!

Absolut! Jag har gynnat lokala charkdisken, grillkolshandlaren Och systemet varje dag känns det som., väl värt vartenda öre, Samt kryddat med KS och goda cigarren. Varför kan man inte pausa livet när det är som bäst? :)

Nu har jag en fråga till dig Ben!
När jag har en tredjedel kvar av min No.4 så upplever jag att den liksom blir för tät. Det känns som man får dra för kung och fosterland för att det ska hända något..
Är det något du upplevt nån gång? Kan det ha att göra med hur den är lagrad? Har legat i 68% i några veckor..

Prova purga cigarren, Vänta tills den nästan slocknat och blås igång genom att tända samtidigt som du långsamt blåser ut luft igenom cigarren.
En halvrökt cigarr brukar efter en stund med tändaren framför glödfronten börja brinna när man gör på detta vis.
Fortsätter att blåsa tills eldsflamman har slocknat (alltså med tändaren avlägsnad), man cigarren från unkna halvsura gaser och får en ny fräsch cigarr som smakar bättre än strax innan den tändes om.

Ben Bockbrännarbolmers

Fantastiskt väder i Gbg!
ybeza6ym.jpg

HdM Petit Robusto

Idag har jag lagt upp planer på att puffa den Hoyo De Monterrey Des dieux 2003a som BOTL har vårdat åt mig till just idag 22 Juli 2014! Frugan har också bakat en tryffelkaka som jag ska avnjuta tillsammansmed rom och kaffe. Återkommer med bilder....

Prova purga cigarren, Vänta tills den nästan slocknat och blås igång genom att tända samtidigt som du långsamt blåser ut luft igenom cigarren.
En halvrökt cigarr brukar efter en stund med tändaren framför glödfronten börja brinna när man gör på detta vis.
Fortsätter att blåsa tills eldsflamman har slocknat (alltså med tändaren avlägsnad), man cigarren från unkna halvsura gaser och får en ny fräsch cigarr som smakar bättre än strax innan den tändes om.

Ben Bockbrännarbolmers
Ska testas nästa gång jag får chansen! Tack!

Måste erkänna att inte bara cigarren lät lockade utan även tryffelkaka:p

Ska se om jag kan klämma henne på receptet, vad jag förstått är det ett perfekt recept för Cigarrökare då det innehåller mörk choklad och även kaffe, bra till tex punch, rom och kanske någon god likör.

Tyvärr blev det ingen cigarr för mig idag då tiden inte räckte till, men jag lovar att återkomma med bilder.

Ska se om jag kan klämma henne på receptet, vad jag förstått är det ett perfekt recept för Cigarrökare då det innehåller mörk choklad och även kaffe, bra till tex punch, rom och kanske någon god likör.

Tyvärr blev det ingen cigarr för mig idag då tiden inte räckte till, men jag lovar att återkomma med bilder.

Kan hon släppa recept så får du gärna pma det för det lät jäkligt gott! Låter perfekt en ljummen sommarkväll med en cigarr och goda vänner.

Se det som att njutningen blir desto större när du hinner med cigarren, för den vill man inte jäkta igenom.

Kan hon släppa recept så får du gärna pma det för det lät jäkligt gott! Låter perfekt en ljummen sommarkväll med en cigarr och goda vänner.

Se det som att njutningen blir desto större när du hinner med cigarren, för den vill man inte jäkta igenom.

Jag ska tjata lite på henne! Tror den här kakan kan passa när man har en puffstund.

Hoppas att jag inte får hela gänget mot mig nu, men jag rökte min Stanwell Duke stoppad med Borkum Riff Vanilla och även lite Winding Road gick ner. Givetvis en skvätt rom till.

IMG_5034.JPG

Den ser nice ut. Minns jag fel om jag säger att den kom ungefär samtidigt som Panerad? Alltså Original panerad ;)

Finns det någon AD för dem i Sverige?

Den ser nice ut. Minns jag fel om jag säger att den kom ungefär samtidigt som Panerad? Alltså Original panerad ;)

Finns det någon AD för dem i Sverige?

Finns ingen AD i Sverige vad jag vet. Läste att Anonimo startades i Florens av fd Panerai-personer när Panerai flyttade från staden.

Finns ingen AD i Sverige vad jag vet. Läste att Anonimo startades i Florens av fd Panerai-personer när Panerai flyttade från staden.

Så var det, visste de hade någon koppling.

Har för mig att det fanns någon AD förut, men det var nog ett tag sen. Var någon på TTT som hade problem med sin och fick stor hjälp av dåvarande AD har jag för mig. Kan blanda ihop saker lite i värmen.

Tillbaka
Topp