• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

mikjon

Omega
Montecristo No 4
IMG_0485.JPG
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Körde några Ramon Allones (petit robusto size) nu på grabbresan i Nerja.
Väldigt trevlig smak och format.
Gjorde sig dock bäst efter middagen och inte till kaffet på fm då jag upplever dem lite starkare än t ex R&J och Hoya de Monterey
 

JLC

Panerai
2-Faktor
kan nån tips om en prisvärd bra hemsida för att köpa kubanska cigarrer? Fanns nån tråd tidigare när de angett fel pris, orkar inte plöja 218 sidor.
Kan nån tipsa eller pm tack.
 

BOTL

Panerai
Körde några Ramon Allones (petit robusto size) nu på grabbresan i Nerja.
Väldigt trevlig smak och format.
Gjorde sig dock bäst efter middagen och inte till kaffet på fm då jag upplever dem lite starkare än t ex R&J och Hoya de Monterey

Då har du rökt någon regional skulle jag tro, de har ingen petit robusto i standardserien.

Roger på framcigarr är vettig.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Då har du rökt någon regional skulle jag tro, de har ingen petit robusto i standardserien.

Roger på framcigarr är vettig.
tja, jag vet men den hette inte så ville bara förmedla storleken på den (size som en petit robusto). kan kolla exakt vad den heter. köper alltid från cigars-of-cuba så jag har min historik där, har nog beställt över 13 gånger från dem genom åren, men de blivit lite dyra tycker jag och höjt gratis frakt från 100 till 150 dollar per order...
 

JLC

Panerai
2-Faktor
tja, jag vet men den hette inte så ville bara förmedla storleken på den (size som en petit robusto). kan kolla exakt vad den heter. köper alltid från cigars-of-cuba så jag har min historik där, har nog beställt över 13 gånger från dem genom åren, men de blivit lite dyra tycker jag och höjt gratis frakt från 100 till 150 dollar per order...
upload_2017-6-15_11-19-35.png
 

BOTL

Panerai
tja, jag vet men den hette inte så ville bara förmedla storleken på den (size som en petit robusto). kan kolla exakt vad den heter. köper alltid från cigars-of-cuba så jag har min historik där, har nog beställt över 13 gånger från dem genom åren, men de blivit lite dyra tycker jag och höjt gratis frakt från 100 till 150 dollar per order...

Du listar är en Robusto min vän. Plus Schweiz kan innebära tull. Mindre kul tycker jag att bråka med dem. Tyskland har bra butiker med.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Du listar är en Robusto min vän. Plus Schweiz kan innebära tull. Mindre kul tycker jag att bråka med dem. Tyskland har bra butiker med.
Yes, Robusto men tycker den är aningen mindre än andra Robusto, därav jag sa att den var lik en liten R.
De skickar via EU hub så inga problem med tull/moms. Dessutom får man alltid 10% tillgodo om man betalar via bank wire och ibland kör de 15% rabatt på hela sortimentet.
 

Bottega

Cartier
Är och hälsar på mamma i Montreux, Schweiz. Givetvis måste man ha en dag i Geneve. Passar på och besöker en lounge som jag har googlat fram.

https://www.dangleterrehotel.com/food-and-drink/the-cigar-lounge

Sjukt nice lounge med ventilerat golv samt tak. Luktar inget när du stiger in. Imponerande som fan. Visserligen har allt detta sitt pris, en cohiba robusto kring 500:-. Min epicure nr. 2 som jag puffar på nu ligger kring 250:- vilket ärligt är det mest prisvärda på menyn om för allt annat kostar åt helvete för mycket. Men det är väldigt kul och uppleva loungen, så i min värld är det prisvärt en gång per år :)

4I5G46N.jpg


gNjnzoj.jpg


D0YGDer.jpg


Golvet! Hur häftigt är inte det här :D
Gb1gEu6.jpg


J4Fjrwg.jpg


Epicure nr. 2
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Efter diverse bestyr efter jobbet, hushållssysslor samt påbörjandet av uppstart av ny, större plastidor sitter jag nu på balkongen och tar kvällens första puffar.
IMG_3200.JPG

Önskar er en trevlig början på helgen alla cigarrökande KS-are!

Och ja @Zadenius dina tankar du högst troligt fick när du såg färgen på tröjan är korrekta ;) :p
IMG_3201.JPG
 
Topp