• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Lowe92

Cartier
Har spenderat ett par dagar i Guatemala och testat lite no-Name cigarrer härifrån som absolut inte var en hit. Köpte även några från Honduras och de var väldigt mycket bättre med smaker av grädde och smör med lätt rök. Nu bär resan vidare mot Mexico innan slutdestinationen Kuba. Ska försöka få upp några bilder på de "märkescigarrerna" från Guatemala o Honduras jag köpte när dem röks.
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Sitter på en takterass i Växjö och avnjuter en gammal Upmann tillsammans med en bira och en liten Diplo.
Gräddig, nötter, nougat, citron?
Den känns balanserad på något sätt.
Rena godisbomben:).
IMG_3008.JPG
 

Saturn

Omega
En annorlunda paketöppning..
Efter lång fundering och mycket fram och tillbaka föll humidorvalet på en Savoy inköpt på Brobergs. Aningen mindre; 25-30 cigarrer, men i aningen mer elegant utförande (högblankt rosenträ).
image.jpeg
Välemballerat men efter lite pillande så..
image.jpeg
"Humidifier" och termometer nedpackat i lådan.
image.jpeg
Magneter fästa med självhäftande tejp gör att delarna kan tas ut och sättas in igen.
image.jpeg
image.jpeg
I sitt rätta element, nu väntar den bara på massa goda cigarrer!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    145.4 KB · Visningar: 16

Lolle

Panerai
Men tusan också - mina ligister till barn har snokat i humidorn och lyckats klämma en av cigarrerna, som tur bara en cigarr i alla fall men lördagsgodis inställd resten av året.

Snål öststatare som jag är slängs inget så det är bara att röka, cigarren var riktigt trevlig förutom just att skadan på täckbladet gör det lite svårare att röka smidigt utan att spotta tobak.

Fortsatt trevlig helg allihopa!
IMG_0572.JPG
IMG_0590.JPG
 

Stein

Cartier
Men tusan också - mina ligister till barn har snokat i humidorn och lyckats klämma en av cigarrerna, som tur bara en cigarr i alla fall men lördagsgodis inställd resten av året.

Snål öststatare som jag är slängs inget så det är bara att röka, cigarren var riktigt trevlig förutom just att skadan på täckbladet gör det lite svårare att röka smidigt utan att spotta tobak.

Fortsatt trevlig helg allihopa!
IMG_0572.JPG
IMG_0590.JPG
Tips till nästa gång! Det går att vända på pinnen om olyckan är framme. :)
 
Topp