• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

mikjon

Omega
Royal Danish Cigars Vintage Edition Fat Dane, inslag av kakao, nötighet, trä samt lite lätt kryddighet.
IMG_0661.JPG
 

Saturn

Omega
image.jpeg
Äntligen tillgång till Lifestyle-Delen som får firas med bild på cigarren från i helgen! En Hoyo de Monterrey Epicure 2 som var riktigt trevlig :)
Hade tänkt höra era bästa råd till en förstagångshumidor. Önskemål om plats för 25 till 50 cigarrer till en rimlig peng ca (1000-1500sek) om jag inte är off prismässigt. Kom gärna med förslag på nybörjarvänliga cigarrer att fylla den med och andra tips o tricks:cigar::)
 

Stein

Cartier
image.jpeg
Äntligen tillgång till Lifestyle-Delen som får firas med bild på cigarren från i helgen! En Hoyo de Monterrey Epicure 2 som var riktigt trevlig :)
Hade tänkt höra era bästa råd till en förstagångshumidor. Önskemål om plats för 25 till 50 cigarrer till en rimlig peng ca (1000-1500sek) om jag inte är off prismässigt. Kom gärna med förslag på nybörjarvänliga cigarrer att fylla den med och andra tips o tricks:cigar::)
Välkommen till tråden! :)

Adorini gör verkligen grymma och prisvärda humidorer. Se bifogad länk:
https://www.humidordiscount.se/adorini-torino-deluxe-humidor
 

BOTL

Panerai
Äntligen tillgång till Lifestyle-Delen som får firas med bild på cigarren från i helgen! En Hoyo de Monterrey Epicure 2 som var riktigt trevlig :)
Hade tänkt höra era bästa råd till en förstagångshumidor. Önskemål om plats för 25 till 50 cigarrer till en rimlig peng ca (1000-1500sek) om jag inte är off prismässigt. Kom gärna med förslag på nybörjarvänliga cigarrer att fylla den med och andra tips o tricks:cigar::)

Skickade ett pm till dig, har satt ihop samplers till de flesta aktiva i tråden här. Kul att få testa bra lagrade cigarrer till vettigt pris. Välkommen in i värmen
 

Bottega

Cartier
image.jpeg
Äntligen tillgång till Lifestyle-Delen som får firas med bild på cigarren från i helgen! En Hoyo de Monterrey Epicure 2 som var riktigt trevlig :)
Hade tänkt höra era bästa råd till en förstagångshumidor. Önskemål om plats för 25 till 50 cigarrer till en rimlig peng ca (1000-1500sek) om jag inte är off prismässigt. Kom gärna med förslag på nybörjarvänliga cigarrer att fylla den med och andra tips o tricks:cigar::)

Hey! Välkommen. Spana in sida 226, skrev några rader på nybörjarvänliga pinnnar med ca. Pris som bör finnas i butik.

Bubbla lite med @BOTL i fall han har bra nybörjarpaket som han kan skräddarsy åt dig.
 

Camo00

Patek
image.jpeg
Äntligen tillgång till Lifestyle-Delen som får firas med bild på cigarren från i helgen! En Hoyo de Monterrey Epicure 2 som var riktigt trevlig :)
Hade tänkt höra era bästa råd till en förstagångshumidor. Önskemål om plats för 25 till 50 cigarrer till en rimlig peng ca (1000-1500sek) om jag inte är off prismässigt. Kom gärna med förslag på nybörjarvänliga cigarrer att fylla den med och andra tips o tricks:cigar::)
Välkommen!! Finns bara två alternativ: Om Du vill ha en snygg, bra och billig humidor så köp Adorini, förslagsvis Torino, finns för under 1000. Kvaliteten är kalasbra!
Vill Du däremot förvara cigarrer så kör plastlådor som typ alla andra härinne... :)
 

Saturn

Omega
Tack, vilket välkomnande! :) Vad kör ni med för snoppare? finns ju en del olika varianter. På tändar hållet har jag förstått att det är Ali express som gäller, är det någon skillnad med blå låga kontra soft flame utöver att man slipper brännskadad tumme?
 

Bottega

Cartier
Tack, vilket välkomnande! :) Vad kör ni med för snoppare? finns ju en del olika varianter. På tändar hållet har jag förstått att det är Ali express som gäller, är det någon skillnad med blå låga kontra soft flame utöver att man slipper brännskadad tumme?

Som nybörjare tycker jag att du ska satsa på torch, en låga. Fler lågor blir svårare att hantera kan jag tycka, ev. får du din cigarr för varm och smakar dåligt i början. Soft flame är bra i vindstilla områden, inomhus etc. lite mer krävande att tända en pinne med soft flame än en torch-tändare.

Jag kör med en sån här cutter som kostar 50:- hos Roger på Framcigarr(Stockholm). Grymt bra, har en vägg så du inte klipper för långt. Med torpeder så använder jag en V-cut. Vill du satsa på en bra klippare direkt utan "vägg" så är Xikar Xi1 2 eller 3 bra alternativ! :)
coiba09_ccutter_montecristo.jpg


Hur bränner du din tumme? :eek:
Använder tändaren för länge?
 

Saturn

Omega
Som nybörjare tycker jag att du ska satsa på torch, en låga. Fler lågor blir svårare att hantera kan jag tycka, ev. får du din cigarr för varm och smakar dåligt i början. Soft flame är bra i vindstilla områden, inomhus etc. lite mer krävande att tända en pinne med soft flame än en torch-tändare.

Jag kör med en sån här cutter som kostar 50:- hos Roger på Framcigarr(Stockholm). Grymt bra, har en vägg så du inte klipper för långt. Med torpeder så använder jag en V-cut. Vill du satsa på en bra klippare direkt utan "vägg" så är Xikar Xi1 2 eller 3 bra alternativ! :)
coiba09_ccutter_montecristo.jpg


Hur bränner du din tumme? :eek:
Använder tändaren för länge?
Tack för info, vad är en V-Cut? använder tändaren för länge som gör att den blir riktigt varm:banghead:
 

Camo00

Patek
Tack, vilket välkomnande! :) Vad kör ni med för snoppare? finns ju en del olika varianter. På tändar hållet har jag förstått att det är Ali express som gäller, är det någon skillnad med blå låga kontra soft flame utöver att man slipper brännskadad tumme?
Jag har en skitsnygg och bra soft flame-tändare. Den funkar typ aldrig utomhus. Så nu har jag köpt en single torch, Xikar Allume, den är fantastisk och har livstids garanti.
 

Saturn

Omega
Update I humidor sökandet! Var inne på FramCigarr på Kungsgatan idag och kikade lite på potentiella humidorer fick upp ögonen för denna, Superelegant och riktigt trevlig. Utöver det en mycket trevlig butik och sympatisk ägare/butiksbiträde, tror tom han hade en TT sub (bara detta är anledning nog att köpa humidare där). Stark rek :)
jpg.jpeg
 

mikjon

Omega
Update I humidor sökandet! Var inne på FramCigarr på Kungsgatan idag och kikade lite på potentiella humidorer fick upp ögonen för denna, Superelegant och riktigt trevlig. Utöver det en mycket trevlig butik och sympatisk ägare/butiksbiträde, tror tom han hade en TT sub (bara detta är anledning nog att köpa humidare där). Stark rek :)
jpg.jpeg
Tänk på att inte köpa en för liten humidor, det går snabbt att fylla och man står där och måste köpa en större
 

DrDre

Patek
IMG_0187.JPG


Tack, vilket välkomnande! :) Vad kör ni med för snoppare? finns ju en del olika varianter. På tändar hållet har jag förstått att det är Ali express som gäller, är det någon skillnad med blå låga kontra soft flame utöver att man slipper brännskadad tumme?

Om du har begränsad budget/inte vill lägg så mkt pengar, skulle jag föreslå att du kraftsamlar på snopparen. Jag kör med en från Xikar, och den tycker jag funkar till de flesta cigarrer, och du får ett skarpare snitt än med ngt billigare med slöare blad.

Tändningen kan man sköta med villken tändare som helst (eller långa tändstickor) så länge den inte drivs av bensin (dvs skippa Zippo). Har själv två St Dupont och två Corona Old Boy, men en vanlig engångsvariant funkar ju lika bra (men inte lika snyggt förståss).
 
Topp