• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

mikjon

Omega
Sitter och lyssnar på Madeleine Peyroux i mina Marten högtalare och avnjuter en Cohiba Robusto samt ett glas Vieux Prune från Brana, riktigt trevligt.
CDE5E706-28BD-471B-8C09-766004A6D704.jpeg
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Hej gott folk!

Fick ett par cigarrer av en nöjd kund idag. Antalet cigarrer man rökt genom livet kan räknas på ena handens fingrar och har oftast varit i allt annat än nyktert tillstånd. Har därmed en del rookie frågor så bare with me

Har ingen humidor, hur bör jag förvara dem då?

Ska man ”snoppa” av smala änden eller är det bara att tutta på?

Kan man röka typ halva och sen fimpa för att röka mer vid ett senare tillfälle?


Slutligen, är det nått att ha de jag fick?
AA803641-3805-4B75-B424-22456F47A1F4.jpeg


Tack för all input!
Partagas P2, en bjässe i nikotinvärlden. Något jag gärna skulle avnjuta efter en grillning med fet mat. Den är god, men linjär i smaken. Ej komplex och därför något som många kan tröttna på innan den är slut.
Och i de flesta fallen har nikotinöverdosen redan fått en att lägga ner den i askfatet ;)
Jag gillar dock nikotin. Gärna mycket! :)

Som @BOTL redan sagt, snoppa försiktigt och känn av om det är tillräckligt. Annars snoppa nån mm till. Använd gaständare (stormlåga). Sitt sedan ner och acceptera att det tar tid att röka cigarr. Avsätt några timmar så du hinner njuta och slappa lite.
 

Isac85

Cartier
Vad trevligt och schysst av kunden!

Absolut nått att ha.

Den kan slockna medan du tex pratar med någon och då är det bara att tända på igen (den är fortf varm inuti) men att släcka den för att tända på dagen efter är inte stt rekommendera, kommer smaka askkopp.

Du måste snoppa smala änden, går ju inte att röka annars ;) snoppa bara inte för mycket, någon centimeter bör räcka.

Förvaringen låter jag mer lämpade personer svara på (läs: @BOTL) men skulle spontant säga: låt de ligga i tuberna och förvara dessa i en ziplockpåse. Saknas detta så linda in tuberna i gladpack och ner i en fryspåse som du sedan förvarar i luftig del av garderoben och rök dessa inom några veckor.

Du har fått två riktigt nikotinstarka cigarrer. Om du inte är van med nikotin så se till att äts ordentligt innan och drick nåt med mycket socker till ( Coca Cola).

Man fimpar aldrig en cigarr, när du är nöjd får den slockna med värdighet. Det går att fyra upp igen efter en lite stund men inte så att man röker den vid två separata tillfällen. Det kommer smaka riktigt vidrigt.

Använd inte en bensintändare för det smak.

Låt de logga kvar i tuben någonstans svalt och mörkt. Tejpa för korken så går inte fukten ur lika snabbt.

Och snoppa ytterst lite, 4-5 mm till att börja med.

Partagas P2, en bjässe i nikotinvärlden. Något jag gärna skulle avnjuta efter en grillning med fet mat. Den är god, men linjär i smaken. Ej komplex och därför något som många kan tröttna på innan den är slut.
Och i de flesta fallen har nikotinöverdosen redan fått en att lägga ner den i askfatet ;)
Jag gillar dock nikotin. Gärna mycket! :)

Som @BOTL redan sagt, snoppa försiktigt och känn av om det är tillräckligt. Annars snoppa nån mm till. Använd gaständare (stormlåga). Sitt sedan ner och acceptera att det tar tid att röka cigarr. Avsätt några timmar så du hinner njuta och slappa lite.


Tackar så hjärtligt för detta. Nikotinstarkt var det ja :) jag som varken röker eller snusar i vanliga fall...


Får bli en rejäl måltid Innan då! Vad dricker man till, förrutom Cola? Dvs vad gifter sig bäst med cigarr, whiskey eller Rom? Eller ska man röka ”bart” för en så bra smakupplevelse som möjligt?
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Tackar så hjärtligt för detta. Nikotinstarkt var det ja :) jag som varken röker eller snusar i vanliga fall...


Får bli en rejäl måltid Innan då! Vad dricker man till, förrutom Cola? Dvs vad gifter sig bäst med cigarr, whiskey eller Rom? Eller ska man röka ”bart” för en så bra smakupplevelse som möjligt?
Jag brukar nöja mig med en kopp kaffe med lite mjölk eller en coca cola. Rom är också gott.
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Tackar så hjärtligt för detta. Nikotinstarkt var det ja :) jag som varken röker eller snusar i vanliga fall...


Får bli en rejäl måltid Innan då! Vad dricker man till, förrutom Cola? Dvs vad gifter sig bäst med cigarr, whiskey eller Rom? Eller ska man röka ”bart” för en så bra smakupplevelse som möjligt?
Jag brukar ha en liten gnutta rom i min cola. :)
Bara en liten sipp räcker, för rom har förmågan att ta fram bättre sidor av colan.
 

Lolle

Panerai
Tackar så hjärtligt för detta. Nikotinstarkt var det ja :) jag som varken röker eller snusar i vanliga fall...


Får bli en rejäl måltid Innan då! Vad dricker man till, förrutom Cola? Dvs vad gifter sig bäst med cigarr, whiskey eller Rom? Eller ska man röka ”bart” för en så bra smakupplevelse som möjligt?
Jag säger fortfarande att varm choklad eller en hederlig pucko är riktigt trevligt med en cigarr - men då är jag speciell också enligt många ;)

Testa dig fram vad du gillar att dricka till, det viktiga är att du gillar det men generellt sett så är en viss sötma att föredra.
 

BOTL

Panerai
Jag säger fortfarande att varm choklad eller en hederlig pucko är riktigt trevligt med en cigarr - men då är jag speciell också enligt många ;)

Testa dig fram vad du gillar att dricka till, det viktiga är att du gillar det men generellt sett så är en viss sötma att föredra.

Glöm inte min favorit hetsmöradrom. Varmchoklad är löjligt gott.
 
Nu skriver jag som en kratta men bjuder på det, viktiga är att jag kan läsa det :)

Det är ett häfte vid namn ”Humidor Notes”, klistrar in gördeln och skriver en kort recension inkl info om cigarren plus tillfället när den röktes.

Riktigt kul att se! Tänkt på att göra något motsvarande så man har lite koll om det gått ett tag mellan olika märken. Och vem bryr som skrivstilen, det är ju för ens egen läsning :)
 
Topp