• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

BOTL

Panerai
Nu verkar den ha torkat lite. Satte tillbaka den igår ikväll och testade luftfuktigheten under natten. Imorse visade den 62%, verkar det bra då?
Hur skall jag bäst åtgärda de mörka fläckarna? Är det mögel eller bara en missfärgning? :)
Mögel, slipa med jättefin sandpapper. Dammsug bort det du slipar bort. torka med torr duk. Köp 65%rh beads, absolut inte i tub så det ligger och droppar och blir likadant. Lösvikt som du ställer i en liten skål.
 

JB_XII

Rolex
Mögel, slipa med jättefin sandpapper. Dammsug bort det du slipar bort. torka med torr duk. Köp 65%rh beads, absolut inte i tub så det ligger och droppar och blir likadant. Lösvikt som du ställer i en liten skål.

Då skall jag göra det! :)
Men jag skall väl fortfarande ha fuktaren i humidoren? Men beads fungerar som en spärr eller?
 

mikjon

Omega
56FABA6D-BEB7-4FAE-A29B-1A293093DD96.jpeg
 
Topp