• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

image.jpg

Mild, brinner fort, kakao, får för mig att jag känner lite mandel. Fungerar mycket bra till Frank Sinatra.

3/3 delen smakade den troll faktiskt. Ska jag vara ärlig så tycker jag inte denna cigarr är värd de pengar man får betala, 90-100 kr. Den är fantastiskt fin 2/3, men sen kan man hiva den. Hade den bellat 50lappen så hade jag köpt fler. Jag har fler så jag ska testa igen, den har ju blivit hyllad av många så det kan ju vara en engångsföreteelse.

Ja det var gördeln jag reagerade på. Vad tycker du om abonnemanget hos dem? Något att ha?

Absolut nå´t att ha. Jag kör "silver"-varianten. 4-6 roliga cigarrer hem i brevlådan varje månad för 450 spänn. En del rariteter, en del vintage, en del standard. Jag tycker det är kul. Prova! Å hälsa från mig!!!

Men jag faller alltid tillbaka till Cohiba Robusto... Bäst helt enkelt... (för mig)

Frågan var inte ställd till mig, men vänner till mig har provat guld och silver. Jag hade absolut inte rekommenderat det.

Av vilken anledning då?

För dyrt i förhållande till vad man får?
Dåligt urval?
Taskig kvalitet?

En ärlig fråga ställd i all vänlighet.

Jag är ingen connoseur, men tycker att det är kul att prova lite blandat. Några guldkorn å några som man får lära sig att hålla sig borta ifrån.

Av vilken anledning då?

För dyrt i förhållande till vad man får?
Dåligt urval?
Taskig kvalitet?

En ärlig fråga ställd i all vänlighet.

Jag är ingen connoseur, men tycker att det är kul att prova lite blandat. Några guldkorn å några som man får lära sig att hålla sig borta ifrån.

Var väl mest fokus på det man ska lära sig att hålla sig borta ifrån och dubletter på överprisade ointressanta cigarrer.

Inte hört nåt klagomål på paketeringen eller att det skulle ha kommit trasiga cigarrer( konstruktion),

Vet inte vad det är jag röker. Kanske BOTL vet? Jag har ju trotts allt köpt sen från honom. God är den iaf. Likaså romen i glaset, även den efter glada rekommendationer från BOTL (lite fanboy varning) :angel:
image.jpg

Vet inte vad det är jag röker. Kanske BOTL vet? Jag har ju trotts allt köpt sen från honom. God är den iaf. Likaså romen i glaset, även den efter glada rekommendationer från BOTL (lite fanboy varning) :angel:
image.jpg

Beror lite på storleken men det är hoyo de monterrey, antigen des dieux från 2003 eller du Prince från 2002, bägge två härstammar från 50cab.

Gissar på DP

Hoppas det smakar

Beror lite på storleken men det är hoyo de monterrey, antigen des dieux från 2003 eller du Prince från 2002, bägge två härstammar från 50cab.

Gissar på DP

Hoppas det smakar
Smakar alldeles utmärkt. När jag röker så slocknat cigarren efter ett tag. Kan man göra nått för att undvika det eller är det bara att gilla läget och tända den igen?

Sitter och funderar om det är nån ide att spräcka en lite finare låda med kubaner till er som har provat på lite samplers av mig, finns det någon intresse för att prova 2 bättre cigarrer från limiterade utgåvor?

BOTL Jag skulle gärna slå till på någon fining, men jag behöver vänta ett tag tills jag får hem min humidor. Blev lite stressad att hinna röka upp de jag köpte innan de skulle bli dåliga, och sådant här ska vara en avkoppling, ingen stress. Har faktiskt hyrt in en i den lokala tobakshökarena humidor för att slippa stressa
med den. Den ska med 99% säkerhet rökas upp vid ett extremt speciellt tillfälle på tisdag... Rapport kommer!

Tillbaka
Topp