• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Nu är den medborliga plikten utförd och jag kan fortsätta med en annan sorts njutning efter väl utfört arbete.

Blir en RYJ, likadan som igår för de var väldigt goda hekt enkelt :)
c800154d4e107a2129cef7cc5fd8b3ab.jpg
Fet askkopp! Nöjd med Xicar-snopparen? Är sugen på en själv!

Fet askkopp! Nöjd med Xicar-snopparen? Är sugen på en själv!

Tack! Askoppen är ett arvegods som jag inte vetat vad jag ska göra med, tills nu dvs :)

Ja, faktiskt. Var lite skeptisk till "solfjäder" varianten då jag letade efter en med två hål (för tumme pekfinger) till rimlig kostnad. Men så jag fick min i present av min fru så gav jag den en chans, hon fick faktiskt med en 10kr cigarr av affären som jag kunde öva på, sympatiskt :) Så med facit i hand är jag väldigt nöjd med den och det känns lite läckert att släppa på spärren och fälla ut den, gillar ljudet ;)

Till det priset så kan jag inte annat än ge tummen upp. Skön känsla, bra kvalitet (mitt tycke) och rimligt pris. Funderar på att be Cheepo göra ett fodral till den :)

Sol och varmt, får passa på!

HdM des Dieux 2003, nummer två av tre levererade av BOTL.

140914-HDM-1.jpg

Den var ganska trevlig i början, även om jag inte upplevde den överdrivet speciell. Efter ungefär hälften var den ganska sur, och jag fick suga mig blå för att det skulle hända något. Något senare släppte det och röken blev lättdragen, tjock och vit, fullkomligt ljuvlig. Jag blev ledsen när den hade gjort sitt.

fbaaa868495f948cee1571c9da08cc36.jpg

Röker ikväll en Por Larranaga Montecarlo.
En långsmal rackare (159x13mm) som inte ser mycket ut för världen.

Men den är en riktig liten läckerbit som trots att den är riktigt tunn producerar stora mängder tjock rök.

Jag har heller aldrig haft problem med dåligt drag, som annars jan vara ett problem med smala pinnar.

Latte, bränt socker och tallbarr är smaker jag förknippar med detta prisvärda rökverk (under 30kr hos utländska handlare)

Sol och varmt, får passa på!

HdM des Dieux 2003, nummer två av tre levererade av BOTL.

Den var ganska trevlig i början, även om jag inte upplevde den överdrivet speciell. Efter ungefär hälften var den ganska sur, och jag fick suga mig blå för att det skulle hända något. Något senare släppte det och röken blev lättdragen, tjock och vit, fullkomligt ljuvlig. Jag blev ledsen när den hade gjort sitt.

Des Dieux -03 är ljuvliga. Har rökt ett tio tal och har en orörd 50-cab som ligger hemma och väntar.

Har du problem med dåligt drag som du beskriver det brukar man kunna känna att cigarren har en del som känns hårdare än resten. Då kan det ibland fungera att försiktigt "massera" det hårda området för att få det att släppa lite.

Det går även om den inte slocknat..men OFTAST speciellt med en kuban brukar den slockna rätt så rejält på 1-2 minuter....längre än så väntar jag aldrig.

Spontanköpte en Perdomo2 Robusto Natural LE2008 innan idag, mest för att det stod LE2008 på den, någon som har erfarenhet av denna sticka? Verkar ha fått både riktigt bra och några kassa betyg runtom på interwebsen.

2014-09-19 22.03.32.jpg

Fulciggarr ifrån kiosken på hörnet, muppen bakom disken snoppade skiten helt snett så var lite kämpigt att röka. Men den var god mot slutet! Havanna nånting stod det på den, röd gul ettikett.
2014-09-19 22.25.40-1.jpg

Bonusbild, jackan går alltid hem! ;)

Fyller man år blir det lite roliga cigarrer som går upp i rök, dessa pjäser gick upp i rök under helgen

RYJ Cedros de Luxe No.3 från sen 60/tidig 70tal, avgördlad för att blindprovas

73d6e03e79fbffe3075bdf244376551a.jpg

Partagas Chrchill Deluxe från 1997, boxpressad och väldigt lite partagaskaraktär

f25f5cfb8f09ae037108da3b7bd96dbe.jpg

La flor de Cano Gran Cano, engelsk regional......väldigt lovande, kommer bli riktigt bra denna!!

582b72c3f033ff36d17d035d8ac4882b.jpg

Testade även nya Vegueros Mananitas, slöseri med tid och pengar!!

Ben Bockbrännarbolmers

Blev en CAO Brazilia Robuso(?) idag, "lillördag"!

Har legat i humin typ en månad och kände att idag var dagen för denna!

Blev förvånad över hur bra en såpass ny cigarr smakade, krämig och fyllig rök med mycket och fyllig smak, samtidigt som den var mild, en mycket trevlig kombo! En hel del sockrig och angenäm smak - tyvärr är jag inge vidare på att identifiera smaker (än?). Dock kändes den väldigt "mogen" och smakrik för en så ny cigarr, inte "stickig och ung" som jag finner att en del är, så det var väldigt trevligt: re-buy value 10/10!

Efter ca halva garren så lossnade dock något av wrapper-blade lite vilket drog ner njutningen lite, men förutom det så fortsatte den bra! Blev tyvärr lite "ung och stickig" efter ett tag, men blev bättre sen igen!

Över lag en mycket trevlig cigarr som jag skulle rekomenderat till en vän!

Avnjöt denna med en Rémy Martin VSOP som passade ganska bra till!

image.jpg
image.jpg

Bland de få RA-regionaler jag inte tycker levererar utöver det "vanliga" trots sin prislapp. Det är dock en bra cigarr, inte hört nåt om konstruktionsproblem osv. Sen tycker jag generellt man ska röka 2-3 för att få en lite mer rättvis omdöme om cigarren.

Tillbaka
Topp