• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

A7AF2ECE-3A0A-4125-8A45-BBA28F790EDE.jpeg
@Psykel
Kan berätta ikväll hur robuston är :)

Läskigt bra för i princip inga pengar.
Visst, den håller i stort samma karaktär genom hela stunden (vilket känns givet dess facon) och det är en ganska kort eftersmak.
Rostade nötter, något som jag skulle beskriva övergräddad brödskorpa, vanilj och gräddighet i ett milt paket. Brinner perfekt med tjock ”tuggig” rök.
Om ni missat denna så har ni en perfekt vardagscigarr för de kortare stunderna att vänta.

F6E10026-FED4-45BA-8574-88ACA7C79674.jpeg

Dagens I-landsproblem - I Kuba har man den goda smaken att hålla sig till EN gördel. Visst, på limitadas etc tillkommer det inte sällan en. Övriga länder låter någon form av gördelbukkake äga rum.

Ok, jag fattar att de främst riktar in sig på del amerikanska marknaden och att det då säkert kan bidra till försäljning. Samma gäller ju för namnen där de namnger på ett mer Hollywood-aktigt vis.
Men nu till I-landsproblemet, om man nu nödvändigtvis måste ha 14 gördlar på sin cigarr varför inte applicera ett lim som möjliggör enkel borttagning?
Nu måste man ju agera kirurg. Ibland är mitt liv bara en enda uppförsbacke.

Läskigt bra för i princip inga pengar.
Visst, den håller i stort samma karaktär genom hela stunden (vilket känns givet dess facon) och det är en ganska kort eftersmak.
Rostade nötter, något som jag skulle beskriva övergräddad brödskorpa, vanilj och gräddighet i ett milt paket. Brinner perfekt med tjock ”tuggig” rök.
Om ni missat denna så har ni en perfekt vardagscigarr för de kortare stunderna att vänta.

F6E10026-FED4-45BA-8574-88ACA7C79674.jpeg
Original Corona? Från butik eller nätet?

Dagens I-landsproblem - I Kuba har man den goda smaken att hålla sig till EN gördel. Visst, på limitadas etc tillkommer det inte sällan en. Övriga länder låter någon form av gördelbukkake äga rum.

Ok, jag fattar att de främst riktar in sig på del amerikanska marknaden och att det då säkert kan bidra till försäljning. Samma gäller ju för namnen där de namnger på ett mer Hollywood-aktigt vis.
Men nu till I-landsproblemet, om man nu nödvändigtvis måste ha 14 gördlar på sin cigarr varför inte applicera ett lim som möjliggör enkel borttagning?
Rant over? :D

Funderar på att plåga tysken ner till vingårdarna i Frankrike i sommar. Mestadels kommer bilen vara fylld med vin på vägen hem naturligtvis, men är det värt att kasta in en låda rökverk i skuffen också?
Hur står sig svenska nätpriser/butikspriser mot kontinentala butiker, och har någon något konkret tips vart man ska söka?

Om man röker cigarren ett tag, så brukar värmen göra att limmet mjuknar lite och det är då mkt lättare att ta bort gördeln.

Tar en ensamkväll i sommarstugan och inspekterar poolbygge och passar på att grilla lite och ta en cigarr.
E04BCB12-4B23-4309-936D-D340BB958299.jpeg

Övernattningen blev lite snabbt påkommen, så cigarren fick panikinhandlas hos den lokala cigarraffären. En Perdomo Barrel Aged Robusto. Helt OK för pengen, hyfsat mild med riklig och lite ”smörig” rök. Extremt lätt drag.

Det går ingen nöd på mig...

Och idag gick Youtube ut med att de kommer demonisera kanaler som bland annat innehåller cigarrer. Jag prenumererar på många cigarrkanaler men nu lär ju utbudet dö när de inte längre får några reklamintäkter för att hålla liv i sina kanaler.
PK media upphör aldrig att förvåna.

Tillbaka
Topp