Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snor du med dig uggelglaset till mig får du en god cigarrEn Siglo 1 på Martinez i Cannes.
Ganska gott.
![]()
Ugglan är full med virre å annat bjäfs.
+1 på den!Snor du med dig uggelglaset till mig får du en god cigarr![]()
Gött att man hann grilla klart innan regnet. Det firar vi under markisen
![]()
Hur är den?
När varukorgen summerats är det alltid den som fått stryka på foten. Jag hoppas att jag gjort rätt.
”Rätt stor”!?! Ser ju gigantisk ut!Jag tycker den var trevlig.
Lätt drag, mild och inga större mängder nikotin.
Rätt stor pinne, cirka 1 timmes röktid (inte färdig än).
Kaffe, peppar, läder... men mina smaklökar är inte lika förfinade som andras i tråden.
”Rätt stor”!?! Ser ju gigantisk ut!
Drar du i dig den på en timme röker du f-n i mig rätt fort...![]()
Kindcigars.seNån som har ett bra inköpsställe i nv Skåne?
En liten RASCC, en stänkare och en öl på altanen får avsluta denna lördagen innehållandes 14 timmars arbete på restaurangen som jag driver för tillfället...
Snart go’ natt; på’t igen kl 8 imorrn bitti...
![]()
Just det! Tack så mycketKindcigars.se
Är väl inget illa med att föredra icke-kubanerJag kan medge nåt så illa som att jag föredrar icke-kubaner... Gillar de sötare noterna hos connecticut. Matilde Serena, Drew Estate Undercrown Shade, Camacho Connecticut och Rocky Patel 1999 är några av favoriterna.
![]()
![]()
![]()
![]()
Sen bryr jag mig även om det estetiska och är en sucker för snygga gördlar! Kolla bara på Matilden ovan!
Har kanske inte superlång erfarenhet av cigarrer, men över lag har jag haft mer problem med snedbrinnande eller pluggade kubaner än icke-kubaner.
Sen mår och smakar väl dessutom kubaner bäst av att lagras ett tag innan rökning, medan icke-kubaner generellt sett är rökfärdiga från start.
Jag avnjöt denna igår kväll. En MC no 4 som lagrats i humidoren sedan 2002. Jag har aldrig rökt en cigarr som förbättras så mkt av att lagras som just MC 4. En fördel är också att de är inte så rasande dyra, så man kan ju köpa en låda och lägga undan utan att det biter för mkt i plånboken. (På den tiden kunde man köpa en låda på taxfree eller i Havanna för ca 600 kr. Tyvärr har de gått upp lite sedan dess, men fortfarande prisvärd).
![]()
Maj, finns nog en och annan här i tråden som ser det som rena hatbrottet att gilla icke-kubaner!Är väl inget illa med att föredra icke-kubanerJag har helt uteslutit kubaner då mina smaklökar, i ca 98% av fallen, vänder sig ut och in av den kubanska tobaken. Sen finns det såklart guldkorn som motbevisar mina obstinata smaklökar, men det finns så oerhört mkt annat gott för en rejält billigare slant. Alec Bradley, Rocky Patel, Gurkha, Brick House bara för att nämna några favoriter
![]()
Jag kan medge nåt så illa som att jag föredrar icke-kubaner... Gillar de sötare noterna hos connecticut. Matilde Serena, Drew Estate Undercrown Shade, Camacho Connecticut och Rocky Patel 1999 är några av favoriterna.
![]()
![]()
![]()
![]()
Sen bryr jag mig även om det estetiska och är en sucker för snygga gördlar! Kolla bara på Matilden ovan!
Har kanske inte superlång erfarenhet av cigarrer, men över lag har jag haft mer problem med snedbrinnande eller pluggade kubaner än icke-kubaner.
Sen mår och smakar väl dessutom kubaner bäst av att lagras ett tag innan rökning, medan icke-kubaner generellt sett är rökfärdiga från start.
Så är det, absolut! Se mitt svar ovan. Finns kubaner jag gillar, men inte hittat nån godare än icke-kubanerna jag gillar bäst.Det är bara du som vet vad du tycker smakar bäst. Så det är bara att prova sig fram. Det är en intressant upptäcktsfärd med både glädjeämnen, överraskningar och besvikelser. (Själv gillar jag både kubanska och icke-kubanska).
Hatbrott schmakbrottMaj, finns nog en och annan här i tråden som ser det som rena hatbrottet att gilla icke-kubaner!
Finns absolut kubaner som jag gillar. Upmann och RyJ är trevliga, men dom har över lag samma milda sötma som dom icke-kubaner jag gillar.