• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Köpt på plats i Havana 2014. Mmm....gott :)
IMG_20200612_204447.jpg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Har gjort en liten rokad här, fick ärva en monsterhumidor delvis full med ok garrarar av en vän.
D75AD4DA-B67E-461A-99DC-BAB447C43526.jpeg

Så den åkte till åland, den som var på åland åkte med hem och den jag hade hemma smittade jag en vän med, delvis fylld med några fina pinnar förstås.
F7868AC1-0F4F-48B8-8EA7-E141A9B28F49.jpeg

Den här lilla fick en vän, dock inte så här välfylld. Men han skickade en bild idag när han njöt av första pinnen
 
Senast ändrad:

ToolDiver

KS Explorers Club
Jäkla klassiker den där Chrono. Hade den med vit urtavla för ca 15 år sedan och jag saknar den som attans.
Älskade hur topptung den var och när rotorn från 7750-kalibern rasslade.
Fantastisk sommarklocka. Härlig klocka som har precision och tål mycket. Perfekta ”bad” klockan om jag får säga.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Inviger nya askkoppen, tyvärr med en nicaraguan dock exklusivt för Sverige ;)
IMG_20200615_194517.jpg


Men fan vad jag hatar när man täcker mer än 50% av pinnen med en jävla massa papper...
IMG_20200615_195820.jpg
Jag har fått för mig att de flesta nicaraguan vändet sig till US som inte får köpa kubansk och att amerikanarna älskar när det är många och stora gördlar.. kan ha fattat fel dock....
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag har fått för mig att de flesta nicaraguan vändet sig till US som inte får köpa kubansk och att amerikanarna älskar när det är många och stora gördlar.. kan ha fattat fel dock....
Stämmer säkert, jag menar, generellt sett är inte amerikaner kända för att vara sofistikerade...
 
Topp