• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

mikjon

Omega
Kvällens
D780FF88-FD40-4C91-83F5-55C92621223F.jpeg
 

mikjon

Omega
Du som oftast röker riktigt fina pinnar hos Ralph (men även hemma) hur upplever du pinnar likt denna? Jag har nämligen själv testat både den å några andra i den prisklassen å icke kubaner å maken till tråkiga pinnar....
Det beror nog på vilken smakprofil man vill ha och vid olika tillfällen. En Cuban har en helt annan smakprofil gentemot Davidoff, Griffins och så vidare. Jag tycker Griffins gör alldeles utmärkta cigarrer. Davidoff i en helt annan klass, dock inte alla.
Sedan finns det ju fantastiska kubanska cigarrer både i märkessortimentet och självklart i custom rolled cigarrer, där jag har fått äran att köpa via resor till Cuba och träffa Hector Louis och Miguel på Hectors farm i Pina del Rio. Alex på hotell comodore, La China på Partagas loungen mfl. Dessa gör underbara cigarrer.
 
Senast ändrad:

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Det beror nog på vilken smakprofil man vill ha och vid olika tillfällen. En Cuban har en helt annan smakprofil gentemot Davidoff, Griffins och så vidare. Jag tycker Griffins gör alldeles utmärkta cigarrer. Davidoff i en helt annan klass, dock inte alla.
Visst är det så. En pinne jag uppskattar som sticker ut från det jag normalt röker är CAO Brazil. Även Lot 23 från Perdomo tyckte jag var bra vill jag minnas....kanske dags å röka ett par icke kubaner snart igen
 

Psykel

Patek
Visst är det så. En pinne jag uppskattar som sticker ut från det jag normalt röker är CAO Brazil. Även Lot 23 från Perdomo tyckte jag var bra vill jag minnas....kanske dags å röka ett par icke kubaner snart igen
Kan tipsa om Matilde. Grymt prisvärda och riktigt bra både smak och byggkvalitet!
https://www.kindcigars.se/cigarrer/ovriga-marken/matilde-cigars-sv-se
Kan rekommendera att köpa samplern med alla fyra i robusto:
https://www.kindcigars.se/cigarrer/ovriga-marken/matilde-cigars-sv-se/matilde-robusto-paket
matilde-robusto-sampler-2020-1000x1000.jpg
 

mikjon

Omega
Visst är det så. En pinne jag uppskattar som sticker ut från det jag normalt röker är CAO Brazil. Även Lot 23 från Perdomo tyckte jag var bra vill jag minnas....kanske dags å röka ett par icke kubaner snart igen
Sedan finns det ju fantastiska kubanska cigarrer både i märkessortimentet och självklart i custom rolled cigarrer, där jag har fått äran att köpa via resor till Cuba och träffa Hector Louis och Miguel på Hectors farm i Pina del Rio. Alex på hotell comodore, La China på Partagas loungen mfl. Dessa gör underbara cigarrer.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Sedan finns det ju fantastiska kubanska cigarrer både i märkessortimentet och självklart i custom rolled cigarrer, där jag har fått äran att köpa via resor till Cuba och träffa Hector Louis och Miguel på Hectors farm i Pina del Rio. Alex på hotell comodore, La China på Partagas loungen mfl. Dessa gör underbara cigarrer.
Oh ja, visst är det så. Jag köpte ett dussin custom rolled när jag besökte Havanna 2014, har två kvar som jag verkligen ser fram emot att röka
 
Topp