• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Testar Romeo y Julietta Edición Limitada från 2007, curtesy of KS största cigar aficionado BOTL

Satan vad grym den är!

image.jpg

De där är fantastiska rätt förvarade. Dessutom har ditt exemplar och mina lådor den röda tonen på täckbladet som gör mig kännetecknar de bästa escudosen

Första kvällen på semestern, i morgon åker jag hem till New York!
Då måste det bli en DP Robusto från DP Cigars på 30:e gatan. Just den här har legat till sig i 18 månader i min humidor och Gud vet hur länge hos DP.
image.jpg

Gick in i en tobaksaffär nyss och sa "ge mig något bara", ja ni förstår, detta är min första cigarr någonsin helt enkelt. Hoyo de monterrey, vad kan jag förvänta mig?

qsw7sXN.jpg

Den här tråden kan man väl inte låta falla till sidan två eller? :D

På ämnet, jag lackar snart på min humidor! :arghh:
Vet inte om den är otät eller om den står i fel klimat eller om något annat spökar..!
Kör ordentligt med 70% beads, och förväntar mig att fuktnivån ska ligga stabilt, om något lägre än 70%.
Problemet är att nivån stadigt sjunker med någon % i veckan... Är detta att förvänta sig?

Körde ju samma setup i plastidoren och behövde inte fukta upp beadsen på ett halvår gott och väl... :rage:
Den är väl fylld till en tredjedel med garrar i nuläget om det är till någon nytta.

Har tömt den och flyttat över pinnarna till plastidoren igen. Börjat om med att fukta in den enligt Adorinis instruktioner, med ett glas upphettat destvatten, men kört det under en längre tid.. Hoppas att träet sväller lite och tätar bättre då..

Vad säger juryn? Någon med liknande problem?
IMG_8355.JPG

Tillbaka
Topp