• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Efterfrågar: ni som tycker om och ofta röker kubanare MEN också röker annat, ge mig några tips på vad ni tycker är bra (bland icke kubaner).

Tack på förhand!
Jag gillar framförallt Nub. Alla tre är bra även om jag generellt är svag för maduro och även
CUCARACHA NOVILLO ROBUSTO MADURO är bra framförallt med tanke på priset.
Men smaken är ju som bekant delad även om vi ofta tycker lika
 

Psykel

Patek
Efterfrågar: ni som tycker om och ofta röker kubanare MEN också röker annat, ge mig några tips på vad ni tycker är bra (bland icke kubaner).

Tack på förhand!
Precis som @-JL- så röker jag inte så mycket kubaner, men slinker ner en då och då. Men Drew Estate, Matilde, Rocky Patel, Camacho är några av mina favoriter. Sen har du såklart Davidoff och Macanudo också, som är väldigt populära men som jag personligen inte har testat så mycket av än. Och för att inte nämna Steffo! Hans cigarrer är ruskigt bra!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Precis som @-JL- så röker jag inte så mycket kubaner, men slinker ner en då och då. Men Drew Estate, Matilde, Rocky Patel, Camacho är några av mina favoriter. Sen har du såklart Davidoff och Macanudo också, som är väldigt populära men som jag personligen inte har testat så mycket av än. Och för att inte nämna Steffo! Hans cigarrer är ruskigt bra!
Steffos är faktiskt väldigt bra, håller med dig. Jag har rökt en hel del icke kubaner men inte antecknat vilka jag tyckte om å många gånger inte ens vad de hette :banghead:
 

SayWhat

Omega
2-Faktor
Efterfrågar: ni som tycker om och ofta röker kubanare MEN också röker annat, ge mig några tips på vad ni tycker är bra (bland icke kubaner).

Tack på förhand!
Jag gillar generellt pinnar lite åt det mildare hållet, har rökt många goda från bl.a Alec Bradley, Rocky Patel, Aging Room, MyFather och Steffo. Om du är i krokarna, sväng förbi Roberts Tobak på Rörstrandsgatan, han är grym på icke-kubaner samtidigt som han har ok koll och utbud på Kubaner också.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag gillar generellt pinnar lite åt det mildare hållet, har rökt många goda från bl.a Alec Bradley, Rocky Patel, Aging Room, MyFather och Steffo. Om du är i krokarna, sväng förbi Roberts Tobak på Rörstrandsgatan, han är grym på icke-kubaner samtidigt som han har ok koll och utbud på Kubaner också.
Handlat nästan samtliga icke-kubaner hos honom samt lite kubaner så blir definitivt ett besök snart :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Connie A med några års lagring. Mumma!
Blir nog att lagra en låda till framöver
D3839546-AB01-4322-8BC0-6FF85C168643.jpeg
 

Orrna

Cartier
Hej gänget!
I somras upptäckte jag cigarrens magiska värld och har blivit hooked :)
I torsdags fick jag en humidor av ett gäng härliga kollegor och funderar nu på vad jag ska fylla denna med.
Har ni några fina tips på bra prisvärda cigarrer? Jag är öppen för alla förslag då jag inte ännu har testat tillräckligt för att veta vad jag föredrar.

letar även efter ”finare” varianter som kan ligga och lagras fint.

stort tack på förhand
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Hej gänget!
I somras upptäckte jag cigarrens magiska värld och har blivit hooked :)
I torsdags fick jag en humidor av ett gäng härliga kollegor och funderar nu på vad jag ska fylla denna med.
Har ni några fina tips på bra prisvärda cigarrer? Jag är öppen för alla förslag då jag inte ännu har testat tillräckligt för att veta vad jag föredrar.

letar även efter ”finare” varianter som kan ligga och lagras fint.

stort tack på förhand
Välkommen till cigarrvärlden!
Om du backar ett par sidor tillbaka så hittats ett par inlägg med rekommendationer av olika slag.
Lycka till!
 

The lord

Audemars
Tog en cigarr som jag hade fått av en kompis men det var som att dra in genom ett sugrör Det var inget motstånd alls och jag fick Ingen rök i munnen Varför var det så,?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Går bara inte att negligera detta vackra väder som besöker den Kungliga Hufvudstaden
IMG_20200923_132433.jpg
Por Larranaga Monte Carlos, som vanligt helt underbart krämig med en liten liten sälta. Att den även har en av de vackraste gördlarna gör den inte sämre ;)
Såg mycket trefvlig ut! Finns att köpa i Sturegallerian?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Såg mycket trefvlig ut! Finns att köpa i Sturegallerian?
Tyvärr, Habanos Nordic tar inte in dessa så man får leta från utlandet. Dock såg jag att de dök upp i veckan hos Puros men satt man bara kan tjacka styckvis å inte lådvis så vet inte riktigt vad för slutsatser man skall dra av det....
 
  • Like
Reactions: K-S
Topp