masseman
Basic
Roligare med tips från eventuellt nya klock-cigarrkompisar juJag tror du kommer få absolut bäst och lättast instruktioner om du kollar YouTube
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Roligare med tips från eventuellt nya klock-cigarrkompisar juJag tror du kommer få absolut bäst och lättast instruktioner om du kollar YouTube
Haha jag hör dig men tror uppriktigt sagt att du får bäst resultat från YouTube.Roligare med tips från eventuellt nya klock-cigarrkompisar ju
Den där humidoren är mkt bra. Har själv haft en sådan innan viss uppgradering skedde. Om du fuktar in den ordentligt med destillerat vatten samt ställer in ångande destillerat vatten och låter den vara i 2-3 dagar så bör du vara redo att köra igång. Dag 2-3 kan du fästa fuktaren (givetvis fuktad med vätskan som medföljde) i locket tillsammans med mätaren. När fukten visar runt 70 eller typ 66-72 är det ok att fylla på med cigarrer. Bli inte orolig om fukten faller när du fyller på med cigarrer. Helt normalt när man öppnat o stängt samt att cigarrerna suger upp en del fukt. Allt brukar återställa sig inom ett par dygn. Ligger sedan fukten på 65-70 efter några veckor så mår alla i huset (humidoren) bra
Hej!
Jag fick den här fina humidoren i födelsedagspresent och känner mig taggad på mitt framtida cigarrsamlande (en fin Davidoff medföljde)! Jag förstod av informationen som följde med humidoren att det inte bara är att lägga i cigarrerna, utan det krävs lite förberedelser.
Jag fattade inte riktigt hur man ska göra med själva luftfuktaren. Ska man bara hälla i vattnet i spjällen, eller ska man doppa hela fuktaren i vatten och låta den ”dränkas”? Eller ska man öppna guldlocket och dränka själva fuktmaterialet i en skål med vatten
Kul att höra! Bra med lite riktlinjer. Återkommer med bild på välfylld lådaDen där humidoren är mkt bra. Har själv haft en sådan innan viss uppgradering skedde. Om du fuktar in den ordentligt med destillerat vatten samt ställer in ångande destillerat vatten och låter den vara i 2-3 dagar så bör du vara redo att köra igång. Dag 2-3 kan du fästa fuktaren (givetvis fuktad med vätskan som medföljde) i locket tillsammans med mätaren. När fukten visar runt 70 eller typ 66-72 är det ok att fylla på med cigarrer. Bli inte orolig om fukten faller när du fyller på med cigarrer. Helt normalt när man öppnat o stängt samt att cigarrerna suger upp en del fukt. Allt brukar återställa sig inom ett par dygn. Ligger sedan fukten på 65-70 efter några veckor så mår alla i huset (humidoren) bra
Välkommen in i njutningens puffande värld!
Roligare med tips från eventuellt nya klock-cigarrkompisar ju
Ändå myz på nått sätt att börja dagen med en garreLångsam frukost denna fredagsmorgon
Hur smakar den? Jag och @Margarinkungen köpte en varsin igår faktisktNyinkommet, Årets cigarr 2020 i Cigar Aficiando, Ernesto Perez Carillo Pledge Prequel
Kul att du gillarn! Jag är förälskadProvar Cusano. Riktigt bra i förhållande till priset.
Trevlig, mycket kaffe o chokladHur smakar den? Jag och @Margarinkungen köpte en varsin igår faktiskt
Cameroon är riktigt bra! En av favoriternaLördagsgodis!
Så är det!Gäller att passa på
D-4? Jag sitter med fingret på köpknappen för en låda...Sista lagrade av min favvo, får se hur det blir med att få tag på en ny låda
Serie E No 2D-4? Jag sitter med fingret på köpknappen för en låda...
Ah, det ser man ju t.o.m. på bilden. Jag vet åtminstone en handlare som har en låda kvar.Serie E No 2