• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

SayWhat

Omega
2-Faktor
Mumma, fick tom sällskap av frugan ikväll
:cigar: :cigar: :cigar: 🥳
4D7A35D6-1307-4550-BF65-BC791AA60C2F.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Grill, vin och cigarr blev det en härlig söndagskväll som igår! Ny som jag är med cigarrer blev jag lite undrande över varför täckbladet gick över och svepte om foten på cigarren, är detta vanligt? Klippte bort den iaf

20210530_205759.jpg



20210530_204607.jpg
För att man rullar den så är det enkla svaret :D
Inga konstigheter alls utan det är bara att tända på, den lilla biten av täckblad brinner ju upp fortare än fort
 

Psykel

Patek
Grill, vin och cigarr blev det en härlig söndagskväll som igår! Ny som jag är med cigarrer blev jag lite undrande över varför täckbladet gick över och svepte om foten på cigarren, är detta vanligt? Klippte bort den iaf

20210530_205759.jpg



20210530_204607.jpg
Vanligt är det väl inte, men inget konstigt. Finns ju även motsatta varianten, där en centimeter eller så vid foten inte har nåt täckblad alls. Island Jim, är ett exempel (lånad bild).
50640933_742358492816141_6142963823637692416_n-1200x750.jpg
 

Tobbbe

Omega
För att man rullar den så är det enkla svaret :D
Inga konstigheter alls utan det är bara att tända på, den lilla biten av täckblad brinner ju upp fortare än fort

Dåså, nästa gång sätter jag eld på den istället för att klippa! :D



Vanligt är det väl inte, men inget konstigt. Finns ju även motsatta varianten, där en centimeter eller så vid foten inte har nåt täckblad alls. Island Jim, är ett exempel (lånad bild).
50640933_742358492816141_6142963823637692416_n-1200x750.jpg


Jasså! Finns mycket att upptäcka :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Tycker det är en helt ok vardagspinne och helt klart prisvärd, mild och bra drag
Alla är vi olika, tack och lov annars hade alla pinnar jag gillar varit uppköpta ;)

Även om jag inte tror på denna pinne alls så är en bidragande faktor till att den var så dålig att polaren eftersatt arbetet med sin humidor så den var torrare en bit bark en het sommardag.
 

Antoine

Omega
Alla är vi olika, tack och lov annars hade alla pinnar jag gillar varit uppköpta ;)

Även om jag inte tror på denna pinne alls så är en bidragande faktor till att den var så dålig att polaren eftersatt arbetet med sin humidor så den var torrare en bit bark en het sommardag.
Visst är det så, ibland önskar man att vi var mer olika så ni kunde lämna mina favoriter ifred! ;)
En eftersatt humidor hjälper såklart inte, men sen så lider man väl lite av syndromet att om man smakat Chateaubriand så är det inte lika roligt med fläskfile...
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Visst är det så, ibland önskar man att vi var mer olika så ni kunde lämna mina favoriter ifred! ;)
En eftersatt humidor hjälper såklart inte, men sen så lider man väl lite av syndromet att om man smakat Chateaubriand så är det inte lika roligt med fläskfile...
Alltså jag tycker det är stor skillnad på kubanska och icke kubanska. Sedan har du skillnader inom kubanerna så 🤷🏻‍♂️

Den där PS jag rökte i helgen kan nog mera liknas vid en djupfryst flintastek från ICA, på en bra dag...
 
Topp