• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tack för info. Bifogar bild, som kanske syns så den medföljande fuktaren har jag ställt in så den bara precis är öppen. Humidoren tror jag är en Adorini.
IMG_20210528_185307.jpg
Du ska inte behöva mer en fuktare som är med dvs den i guldfärg. När du startade humidoren fuktare du då in den enligt instruktionerna?
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Du ska inte behöva mer en fuktare som är med dvs den i guldfärg. När du startade humidoren fuktare du då in den enligt instruktionerna?
Mm jag vet men fick tips att beads var bra så har kört med huvudsakligen endast dessa fram till nu.

Yes gjorde jag, har haft humidoren ett antal år och är endast nu senaste månaderna jag tycker att fuktigheten inte håller sig lika bra. Ska tilläggas att jag öppnar lådan kanske 1-2 gånger i månaden bara.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Mm jag vet men fick tips att beads var bra så har kört med huvudsakligen endast dessa fram till nu.

Yes gjorde jag, har haft humidoren ett antal år och är endast nu senaste månaderna jag tycker att fuktigheten inte håller sig lika bra. Ska tilläggas att jag öppnar lådan kanske 1-2 gånger i månaden bara.
Alright! Om du inte underhållt fuktare samt beads så kan de ev vara trötta. Om jag vore du hade jag lagt cigarrerna i en sluten tätt plastlåda ihop med de fuktare du har. Sedan fuktar in humidoren med destillerat vatten o låtit allt vara i 2 dygn. Därefter bestämt mig för vilken fuktare jag vill ha som är väl anpassad (läs dubbelt vad du tänkt) Köp ny fuktare oavsett. Jag hade även kalibrerat hygrometern genom salt testet (Google) . Förmodligen är det ingen större fara med dina cigarrer men jag hade ändå gjort om allt ☺️
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Alright! Om du inte underhållt fuktare samt beads så kan de ev vara trötta. Om jag vore du hade jag lagt cigarrerna i en sluten tätt plastlåda ihop med de fuktare du har. Sedan fuktar in humidoren med destillerat vatten o låtit allt vara i 2 dygn. Därefter bestämt mig för vilken fuktare jag vill ha som är väl anpassad (läs dubbelt vad du tänkt) Köp ny fuktare oavsett. Jag hade även kalibrerat hygrometern genom salt testet (Google) . Förmodligen är det ingen större fara med dina cigarrer men jag hade ändå gjort om allt ☺️
Tack för tipsen! Dock är beads och fuktare underhållna varje månad trots jag inte rökt :) men kan vara värt att de får en översyn vilket fall som helst 👍🏼
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Tack!
Köpte du en 226570 för rätt länge sedan? Dom har väl nyligen just släppts?
Jag hade en 216570 polar för några år sedan, men sålde ganska snabbt.
Denna är med svart tavla, som jag tror jag gillar bättre. Frågan är om den är tillräckligt olik mot den jag hade för att hoppa på det tåget igen?
Din gamla polar är i trygga händer ;)
(Hittade lite passande bilder)
7D8AB117-064A-4954-A194-F0A6BCD643BE.jpeg
2C22918D-8CA7-44F4-8446-C7815A2CE717.jpeg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Spännande. Jag är ju själv ganska ny i ”cigarrträsket” (sedan i höstas) Så jag har hållit mig till max 40-45min nu under det kalla halvåret. Men nu när värmen kommer och man är ute mer är jag lite nyfiken och öppen för att prova några med lite längre puffande
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Spännande. Jag är ju själv ganska ny i ”cigarrträsket” (sedan i höstas) Så jag har hållit mig till max 40-45min nu under det kalla halvåret. Men nu när värmen kommer och man är ute mer är jag lite nyfiken och öppen för att prova några med lite längre puffande
Så länge du planerar in det så funkar allt. Men 120min är väldigt väldigt lång tid och den där är verkligen stor irl.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jo men så är det givetvis. 2h kanske är lite i högsta laget men 1-1,5h kanske det är läge att prova på nu i sommar!?
Att pröva sig fram o läsa lite om olika cigarrer är ofta en bra början. Det viktiga imho är att man har tid o ej känner sig stressad när man njuter av cigarren. Det gäller oxå att upptäcka olika styrkor o smaker samt undvika att puffa på fastande mage. Efter ett tag börjar man hitta vad man gillar och därifrån kan man sedan fortsätta upptäcka :)
 
Topp