• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Fortsätter min nya tradition med en cigarr på söndag kväll.
Som nybörjare har jag lite svårt att avgöra exakt vilka smaker jag känner i den här men jag gillar den på något vis.
 

Bilagor

  • IMG_20210613_210909.jpg
    IMG_20210613_210909.jpg
    457 KB · Visningar: 19

Psykel

Patek
Hoppsan! Är den sån dag så lilla NUB en tittar fram! Man får gratulera!!
Tackar! Tyvärr var det inte en alltför fantastisk upplevelse, då täckbladet sprack en del vid snoppning (med punch cutter, så var inte felsnoppat av mig). Har en till i lådan, så ger den en chans till en annan dag. Tyckte den var god i övrigt, men svårt att koncentrera sig på smaken när man får munnen full av täckbladsbitar.
Blev ett bra foto iallafall!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tackar! Tyvärr var det inte en alltför fantastisk upplevelse, då täckbladet sprack en del vid snoppning (med punch cutter, så var inte felsnoppat av mig). Har en till i lådan, så ger den en chans till en annan dag. Tyckte den var god i övrigt, men svårt att koncentrera sig på smaken när man får munnen full av täckbladsbitar.
Blev ett bra foto iallafall!
Tryckte på ”Sad” först men som sagt bilden var väldigt fin
 

Psykel

Patek
Tryckte på ”Sad” först men som sagt bilden var väldigt fin
Tack! Man ser tecken i fotot. Linjerna som går diagonalt uppifrån vänster ner mot höger vid över capen, det var där den sprack upp när jag snoppade. Täckbladet hade lite sprickor vid foten också, vilket syns. Kan tänka mig att den torkat ut en del nån gång, kanske under resan till Sverige? Alternativt bara blivit misshandlad.
Smaken var det ju som sagt inget fel på, så kanske kör den andra i helgen! Inspekterade den och den ser bra ut.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Får lite mersmak från dina foton att strukturera upp min humidor. Finns det att köpa ”plastfodralen” som du har dina cigarrer i?
Hej! Alltid roligt att kunna sprida lite inspiration!
nej, tyvärr tror jag inte det. Ofta kommer cigarrerna i cellofan i början tog jag bort det men det hjälper till att hålla cigarrerna separarerade och även rätt fuktighet lite länge in något skulle gå fel med humidoren
 
Topp