Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inte själv nån i trä, men har man bara en bra hygrometer och sköter om den ska det inte vara några problem.En liten fråga, är det svårt att ha en humidor. Funderar på att köpa en, men är det en massa meck med den eller plug en play efter att man låtit den fuktas till med påsarna man köper till ?
Ni får jättegärna berätta lite och har ni en så släng gärna med wn bild på den.
Rekommenderar denna lösning starkt. Kör matlådor i glas själv. Det är inte snyggt, nej, men nästintill helt underhållsfritt.Har inte själv nån i trä, men har man bara en bra hygrometer och sköter om den ska det inte vara några problem.
Själv kör jag lufttäta plastlådor (food grade, såklart). Slänger i några Boveda av lämplig fuktighet och kollar nån gång i halvåret om dom börjar bli torra. Det är inte vackert (har dom i klädkammaren, som är mörkaste och svalaste platsen i lägenheten), men det är idiotsäkert och cigarrerna mår prima.
En trähumidor är ju en väldigt fin dekoration, så skulle kunna tänka mig att ha en att "röka ur", så att säga. Typ ha 20-30 favoritcigarrer i eller så.Rekommenderar denna lösning starkt. Kör matlådor i glas själv. Det är inte snyggt, nej, men nästintill helt underhållsfritt.
Det är precis det ja hade i tanken, i lagom för typ max 50stEn trähumidor är ju en väldigt fin dekoration, så skulle kunna tänka mig att ha en att "röka ur", så att säga. Typ ha 20-30 favoritcigarrer i eller så.
Kan väl vara en härligare känsla att plocka en cigarr ur en trähumidor än att gå in i klädkammaren och plocka fram en plastlåda. Men helt klart mer praktiskt.
Absolut. Har själv funderat på att ha en mindre trähumidor med ett färre antal cigarrer och sedan använda matlådorna för mer långtidslagring. Har dock inte blivit av ännu.En trähumidor är ju en väldigt fin dekoration, så skulle kunna tänka mig att ha en att "röka ur", så att säga. Typ ha 20-30 favoritcigarrer i eller så.
Kan väl vara en härligare känsla att plocka en cigarr ur en trähumidor än att gå in i klädkammaren och plocka fram en plastlåda. Men helt klart mer praktiskt.