• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Johe

Omega
En lite udda fråga. Har inte rökt någon cigarr på tre dagar nu, men innan dess en om dagen i en vecka ungefär. Men mustaschen luktar fortfarande cigarr?! Finns det något bra botemedel mot det 🤣 schamponering har inte mycket effekt...
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Fixade en separat tupperdor för mina kubaner med 62-procentiga Bovedapåsar. Ligger mestadels Montecristos där i samt några Cohibas. Några rekommendationer på kubaner man bör köpa nu innan prishöjningen? Möjligtvis producenter som ej finns i humidoren då. Inget som är för nikotinstarkt kan tilläggas samt även någorlunda lättillgängligt med tanke på situationen. :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Fixade en separat tupperdor för mina kubaner med 62-procentiga Bovedapåsar. Ligger mestadels Montecristos där i samt några Cohibas. Några rekommendationer på kubaner man bör köpa nu innan prishöjningen? Möjligtvis producenter som ej finns i humidoren då. Inget som är för nikotinstarkt kan tilläggas samt även någorlunda lättillgängligt med tanke på situationen. :)
H.Upman
Partagas
Quai Dorsay
Ramón Allones
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
En lite udda fråga. Har inte rökt någon cigarr på tre dagar nu, men innan dess en om dagen i en vecka ungefär. Men mustaschen luktar fortfarande cigarr?! Finns det något bra botemedel mot det 🤣 schamponering har inte mycket effekt...
😂 Högst relevant!
Jag kör dagligen med skägg- & mustaschtvätt så brukar få ut det mesta av doften. Finns inget annat knep dessvärre om man nu ser det som ett problem vilket jag inte direkt gör mer än att jag blir sugen på en garre när jag känner doften av garre i muschen 🤣
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
På förekommer anledning, en pinne i medelhavsvärmen innan jobb ikväll
IMG_20220721_131753.jpg
 

DayDream

Cartier
En lite udda fråga. Har inte rökt någon cigarr på tre dagar nu, men innan dess en om dagen i en vecka ungefär. Men mustaschen luktar fortfarande cigarr?! Finns det något bra botemedel mot det 🤣 schamponering har inte mycket effekt...
Har ingen mustasch men tandkräm tar tex bort fisklukt från händerna osv. Kan va värt att testa?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tack! Några specifika modeller jag bör hålla utkik efter? Quai d'Orsay har jag några utav i humidoren. Verkar vara helt omöjliga att få tag i idag.
För att nämna några
Upman favoriter hos mig är. 54, Conniesur A samt B samt connie 2
Partagas: serie e no2, D4, Lusitanias
Ramón Allones: specially selected
Sen finns ju Romeo Julietta: Wide Churchill, exbithion n04, short Churchill
 

Chillzz

Omega
Lucitanias har blivit svår att få tag på dessvärre. Finns/fanns inne på Framcigarrer i Stockholm. Dock max två köp per person:/
 

DrDre

Patek
Ska hem på middag hos en kompis ikväll så jag tar med mig två klassiker så får han välja vilken han vill ha. (Mig är det hugget som stucket, dessa två är mina favoritrobustos bland kubaner). De har lagrats ett par år i resp låda så det blir nog bra..

D74FE457-E2EC-4807-98D1-8BD33D142BE1.jpeg
 
Senast ändrad:

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Någon här som har en "humdiorkyl" ("wineador", som det kallas för på engelska)? Som jag talade om tidigare i tråden har jag inte möjligheten att justera temperaturen där mina cigarrer förvaras. Hur mycket kostar en bra kyl? Hittat allt från tretusen upp till flera tiotusentals kronor vid snabb googlande. Tänkte i så fall använda just kylen för att hålla temperaturen nere. Där i stoppar jag mina tupperdors som hålls jämt fuktade av Bovedapåsar. Eller är det smartare att istället låta hela kylen hålla en viss fuktnivå?
 
Topp