Svårt coolt!! Tack att du lägger uppJag stötte just på den här. En cool bild på Alfred Dunhills klassiska cigarrum i NYC.
I samband med att man stängde 1985, så skrev NYT en artikel om butiken. Trevlig läsning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svårt coolt!! Tack att du lägger uppJag stötte just på den här. En cool bild på Alfred Dunhills klassiska cigarrum i NYC.
I samband med att man stängde 1985, så skrev NYT en artikel om butiken. Trevlig läsning.
Nu har jag inte tagit bort några klisterlappar från nåt känsligare än stål, men en liten skvätt handsprit (gärna alkogel snarare än vattnigare varianter) som får verka i en halv minut eller så, så nästan rinner limmet av. Oklart hur det reagerar med trä och lack, dock. Funkar även klockrent när man råkar använda en permanent penna på whiteboard.Rökning är inte hälsosamt - det är inget att diskutera. Som vuxen gör man dock själv ett val om man vill utsätta sig för risk eller inte. Jag är helt klart vuxen och har valt att röka cigarr när jag känner för det.
Därför gillar jag inte att få risken skriven på näsan vid varje givet tillfälle. Dessutom gillar jag cigarrlådor.
Så här gör jag för att slippa varningstexterna.
Om lappen sitter på trä - så river jag av så mycket som möjligt. Om lappen sitter på lådans originaletikett försöker jag ta bort så mycket som möjligt men mycket försiktigare och om jag märker att det inte släpper utan att ta med sig underlaget hoppar jag över detta steg.
Sedan blöter jag upp resterna med vatten och en droppe diskmedel.
Låter det verka i en 10-15 minuter och sedan rullar man av så mycket som möjligt.
Resultatet efter det steget brukar se ut så här:
Varpå jag lägger på lite 5-56 och tar bort de sista limresterna.
Det här brukar gå bra men just den här gången tog jag i lite för mycket vilket gjorde att guldet i texten släppte. Men klart bättre än varningslappen...
Att jag använder 5-56 beror på att jag har det hemma... Det finns säkert andra bra medel för att lösa upp lim med. Kom gärna med förslag.
Rökning är inte hälsosamt - det är inget att diskutera. Som vuxen gör man dock själv ett val om man vill utsätta sig för risk eller inte. Jag är helt klart vuxen och har valt att röka cigarr när jag känner för det.
Därför gillar jag inte att få risken skriven på näsan vid varje givet tillfälle. Dessutom gillar jag cigarrlådor.
Så här gör jag för att slippa varningstexterna.
Om lappen sitter på trä - så river jag av så mycket som möjligt. Om lappen sitter på lådans originaletikett försöker jag ta bort så mycket som möjligt men mycket försiktigare och om jag märker att det inte släpper utan att ta med sig underlaget hoppar jag över detta steg.
Sedan blöter jag upp resterna med vatten och en droppe diskmedel.
Låter det verka i en 10-15 minuter och sedan rullar man av så mycket som möjligt.
Resultatet efter det steget brukar se ut så här:
Varpå jag lägger på lite 5-56 och tar bort de sista limresterna.
Det här brukar gå bra men just den här gången tog jag i lite för mycket vilket gjorde att guldet i texten släppte. Men klart bättre än varningslappen...
Att jag använder 5-56 beror på att jag har det hemma... Det finns säkert andra bra medel för att lösa upp lim med. Kom gärna med förslag.
Skal til Stockholm om noen uker. Hvor handler jeg cigarer der?
Är det en förorts garre du puffar i mörkret?
Känner att jag inte ens borde postat den bilden då den var förjäääävligÄr det en förorts garre du puffar i mörkret?
Haha . Inte riktigt vad jag/ vi andra såg. Tanken är det som räknas dockKänner att jag inte ens borde postat den bilden då den var förjäääävlig
Så här såg det ut i mitt huvud