• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Provar nytt! AJ Fernandez vet vad han sysslar med!
73FA8794-3ED9-4914-897A-3AC3FC3751CF.jpeg

En sådan rökte jag igår. En toro. (Ursäkta dålig bild). Jag slängde med ett paket mest av nyfkenhet när jag beställde lite annat och jag gillade den mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Jag såg en review som gav den 88 i betyg och det är väl ungefär min uppfattning också. Mtp priset så får man väldigt mycket för pengarna. Jag har rökt tre stycken nu och de var också påfallande välbyggda med perfekt drag.

Delete 3.JPG

Min första Partagas (Shorts) ikväll. Fin cigarr, men nog lite för stark för min del. Känner av en viss nikotinkick. E7937CAB-E739-417D-B346-95DE94C25A46.jpeg

Den där nikotinkicken man kan få är inte särskilt behaglig.

Om man äter ordentligt innan brukar hjälpa.

En bekant till mig tipsade mig om att om man får det, så kan ngt sött hjälpa till att få bort det. Han brukade köra på ett glas äppeljuice. Jag har inte provat det själv, men det skadar ju inte att prova.

Den där nikotinkicken man kan få är inte särskilt behaglig.

Om man äter ordentligt innan brukar hjälpa.

En bekant till mig tipsade mig om att om man får det, så kan ngt sött hjälpa till att få bort det. Han brukade köra på ett glas äppeljuice. Jag har inte provat det själv, men det skadar ju inte att prova.
Jo, socker hjälper! Åt ordentligt innan och hade något sött till. Kände av en kick, men ingen sjuklig sådan. Vid tidigare fall av nikotinkickar har man mått riktigt illa, så en viss förberedelse med mat innan samt socker vid sidan om cigarren hjälper till!

Förresten, börjar bli lite trött på mina Xikar-tändare som inte riktigt håller måttet. Har ni tips på något annat märke med kvalitativa torchtändare?

Jo, socker hjälper! Åt ordentligt innan och hade något sött till. Kände av en kick, men ingen sjuklig sådan. Vid tidigare fall av nikotinkickar har man mått riktigt illa, så en viss förberedelse med mat innan samt socker vid sidan om cigarren hjälper till!

Förresten, börjar bli lite trött på mina Xikar-tändare som inte riktigt håller måttet. Har ni tips på något annat märke med kvalitativa torchtändare?

Jag köpte en sådan här för ett tag sedan. Den har tre lågor. Än så länge är jag nöjd, men det är för tidigt att säga hur den står sig över tid.

E3AB181B-0BE9-47B8-A8A8-0055A96225FA.jpeg

Jag själv kör med en gammal Zippo där jag köpte en zippotorch insats. Ruskigt nöjd med den

Tyckte det var fint och smidigt 😂. Inbillar mig att det blir lite godare också.
🤣🤣 kändes som att du hade en hemlis. Va bara tvungen att fråga😆 funderade på att köpa en för länge sedan men jag är en sån som gärna snurrar cigarren i munnen mellan dragen, så föreställer mig att det skulle bli rätt slafsigt med en vcut🤷‍♂️

🤣🤣 kändes som att du hade en hemlis. Va bara tvungen att fråga😆 funderade på att köpa en för länge sedan men jag är en sån som gärna snurrar cigarren i munnen mellan dragen, så föreställer mig att det skulle bli rätt slafsigt med en vcut🤷‍♂️
Det upplever jag verkligen inte med min v-cut. Föredrar nog känslan man får i cigarren av den gentemot min giljotin

Tillbaka
Topp