• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

En nyupptäckt, Punch Punch. Gillas massor. Trevlig helg nu i höstrusket.
1000019187.jpg

Fick ett gäng cigarrer när jag fyllde jämnt nyligen. Behöver väl en humidor eftersom jag inte avser röka upp dem direkt. Finns det någon extrem budgetvariant som rekommenderas eller har någon i tråden (i Stockholmstrakten) rentav någon över att sälja?

Fick ett gäng cigarrer när jag fyllde jämnt nyligen. Behöver väl en humidor eftersom jag inte avser röka upp dem direkt. Finns det någon extrem budgetvariant som rekommenderas eller har någon i tråden (i Stockholmstrakten) rentav någon över att sälja?
Tät, livsmedelssäker plastlåda med ett par Bovedapåsar i är snabbaste och enklaste lösningen.

H Upman 46. En cigarr som färsk 0-1 år ish har en full kropp o lite mer peppar medan de som fått gotta sig 2-5 år o mer utvecklar en medium kropp o mer krämig karaktär. En ypperlig cigarr att lagra.

Var längesedan jag hade en låda …så kunde ej hålla mig från att puffa denna underbara pinne. Maj -25 så färsk men ändå helt underbar. 💨😀
IMG_6583.jpeg

IMG_6585.jpeg

Jag ska åka och hälsa på en bekant i Schweitz om ett par dagar och jag har beställt ett på lådor cigarrer hem till honom som jag sedan tänkte ta med mig hem.

De ligger fn förpackade i separata zip lock påsar och boveda. Är det någon som har erfarenhet eller tips hur man bör göra, kan man stoppa dem i resväskan eller är handbagaget att rekomendera? Hur ska man göra med bovedapåsarna? Ihop med cigarrerna eller lägga dem i en separat påse i handbagage eller resväska?

Dagens njutning. Köpte ett sample set för ett par månader sedan. Nu har det legat och stabiliserats humidoren så det är dags att hugga in.

Först ut är en Oliva Connecticut Reserve robusto. Någon på nätet beskrev den "som en Davidoff fast mkt billigare" vilket jag tycker stämmer rätt bra. CA gav den 92, vilket jag tycker var lite väl generöst. Plus dock för att den var helt perfekt rullad. Funkar perfekt på eftermiddagen med en kopp kaffe och utan att man ätit så mkt innan.

Kan mkt väl tänka mig att köpa den igen, men springer inte benen av mig för att göra det.

IMG_1501.jpeg

IMG_1503.jpeg

Dagens njutning. Köpte ett sample set för ett par månader sedan. Nu har det legat och stabiliserats humidoren så det är dags att hugga in.

Först ut är en Oliva Connecticut Reserve robusto. Någon på nätet beskrev den "som en Davidoff fast mkt billigare" vilket jag tycker stämmer rätt bra. CA gav den 92, vilket jag tycker var lite väl generöst. Plus dock för att den var helt perfekt rullad. Funkar perfekt på eftermiddagen med en kopp kaffe och utan att man ätit så mkt innan.

Kan mkt väl tänka mig att köpa den igen, men springer inte benen av mig för att göra det.

IMG_1501.jpeg

IMG_1503.jpeg
Fint att du delar! Har själv inte uppskattat något från märket men den du testade är väl ok ändå

Fint att du delar! Har själv inte uppskattat något från märket men den du testade är väl ok ändå

Jag är lite nyfiken på Serie V från samma ask. Jag provade Serie V Melanio ett par dagar i sträck för ett par år sedan och den var väldigt bra. Ska bli kul att se hur nära denna Serie V kommer. Melanio ligger där uppe i mitt toppskikt ihop med ca 10-15 andra (bestående av både kubanska och "new world").

Tillbaka
Topp