Den är nog inte lika torr som din@BOTL Vad visar din/dina Humidor för %?
Vilken % rekommenderar du och varför?
Eftersom du är cigarrguden så tar jag ditt svar som "facit"![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är nog inte lika torr som din@BOTL Vad visar din/dina Humidor för %?
Blev ett gäng goa garrar i helgen...
Cuaba, Juan Lopez och Hoyo, närmare bestämt! Kass bilder dock, haha...
![]()
![]()
![]()
@BOTL Vad visar din/dina Humidor för %?
Den var ok drag i men rätt tight, inte pluggad dock. Men den är nog inget jag köper igen, rätt smaklös och besk...Hur var Cuaban, de har ju enorma problem med pluggade cigarrer. Tyvärr.
min visar 59% är det för dåligt eller?De flesta verkar vara överens om att långtidsförvaring så är det 62-63 rh% man eftersträvar och temp runt 16 grader.
Torrare än så försvinner de oljor som ger cigarren smak och karaktär och över 67% anser jag att cigarrerna blir för fuktiga och sura. Brinner dåligt och tappar sin sötma p.g.a överfukt. Jag försöker hålla mig till 62-65 och har 65% beads. De är idiotsäkra eftersom de reglerar både över och underfukt.
Japp. I mer mer cigarrer och beads. Vad fuktar du med?min visar 59% är det för dåligt eller?
humidifier liquid! vad är beads?Japp. I mer mer cigarrer och beads. Vad fuktar du med?
humidifier liquid! vad är beads?
Jag vet att cigarren är riktigt god men hur smakade drinken?Jaha mina vänner va ute och åt en riktigt ryggbiff ikväll för att sedan runda av kvällen med en cigarr hos min vän CreepyPhill var även tvungen att prova @BOTL mjölk och rom receptgo kväll på er!
![]()
![]()
Den va helt ok men tyvärr så lyckades jag koka över den så den skar sig men jag tror den är riktigt bra om man gör den på rätt sättJag vet att cigarren är riktigt god men hur smakade drinken?
Säkrast blir nog till att låta @BOTL göra den åt ossDen va helt ok men tyvärr så lyckades jag koka över den så den skar sig men jag tror den är riktigt bra om man gör den på rätt sätt![]()
Den va helt ok men tyvärr så lyckades jag koka över den så den skar sig men jag tror den är riktigt bra om man gör den på rätt sätt![]()
Absolut värt att be honom handla! Han får gärna handla åt mig ocksåEn kompis åker till Kuba i december. Värt att be honom köpa med sig något hem, eller är det samma priser som man hittar här?

Absolut värt att be honom handla! Han får gärna handla åt mig också![]()
Jag vill säga "det du tycker om" men röker du själv inte så blir det ju svårt.Men vad ska man be om då? Jag röker ju inte själv men tanken väcktes när jag såg priserna längre upp i tråden![]()
Men VAR köper man bäst på Kuba?Jag vill säga "det du tycker om" men röker du själv inte så blir det ju svårt.
Jag har bara varit i Havanna och där handlade jag i olika så kallade casas, butiker som säljer cigarrer helt enkeltMen VAR köper man bäst på Kuba?
Lillebror åker dit om en vecka...![]()
Kan nog vara en fördel att hitta en köpare innan, finns ju forum som inriktar sig på cigarrer t.ex.Men vart säljer man sen då om man bara är ute efter att göra ett klipp?
Men vart säljer man sen då om man bara är ute efter att göra ett klipp?