• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Blev ett gäng goa garrar i helgen...
Cuaba, Juan Lopez och Hoyo, närmare bestämt! Kass bilder dock, haha... :)

20151106_193312.jpg
20151107_205536.jpg
20151107_234038.jpg

Hur var Cuaban, de har ju enorma problem med pluggade cigarrer. Tyvärr.

@BOTL Vad visar din/dina Humidor för %?
Vilken % rekommenderar du och varför?

Eftersom du är cigarrguden så tar jag ditt svar som "facit" :)

De flesta verkar vara överens om att långtidsförvaring så är det 62-63 rh% man eftersträvar och temp runt 16 grader.

Torrare än så försvinner de oljor som ger cigarren smak och karaktär och över 67% anser jag att cigarrerna blir för fuktiga och sura. Brinner dåligt och tappar sin sötma p.g.a överfukt. Jag försöker hålla mig till 62-65 och har 65% beads. De är idiotsäkra eftersom de reglerar både över och underfukt.

De flesta verkar vara överens om att långtidsförvaring så är det 62-63 rh% man eftersträvar och temp runt 16 grader.

Torrare än så försvinner de oljor som ger cigarren smak och karaktär och över 67% anser jag att cigarrerna blir för fuktiga och sura. Brinner dåligt och tappar sin sötma p.g.a överfukt. Jag försöker hålla mig till 62-65 och har 65% beads. De är idiotsäkra eftersom de reglerar både över och underfukt.
min visar 59% är det för dåligt eller?

Hur är priserna jämfört mot sverige? Snackar vi 50% av priset eller ännu lägre t.om. (eller är jag helt galen som tror det är så mkt billigar?)?

Tillbaka
Topp