• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Min julklapp till mig själv, ett per lådor av denna unika cigarr. La Escepcion.

Detta marca blev discontinued 1989 men har återuppstått i två mycket limiterade regional utgåva till Italien 2011 samt 2015, detta är den senare utgåvan Don Jose. En cigarr med fet oljig täckblad som verkar packa rejält med styrka. Potent och hoppas på lagringspotential.

Första blossen bjuder på rejäl dos med allt. Syrlig frukt, massiv tjock gräddig rök ned stor mundyllighet och närvaro. Lite peppar och bitter kakao är med och balanserar upp med sälta. Fantastisk start.
image.jpeg

Lillebror kom likt Sankt Nick med gåvor från Kuba. Cohiba Siglo 3 och lokalrullade no-name är det jag har rökt senaste tre dagarna, till öl, glögg, konjak, julmust, whiskey, rödvin och marsipangrisar...!!
Frikkin fantastiskt! Siglon är jämnbra, mild och rund med bra balans, medan de lokalrullade är mer spännande/ojämna och bitskt peppriga men mycket njutbara!
Ska lagra ett gäng nu så får vi se nästa jul... :)

DSC_0109.JPG
DSC_0116.JPG
DSC_0123.JPG

Tillbaka
Topp