• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Velig just och inte så sugen på att röka själv så det blir nog bara att kolla humidorn och vinkällaren men stänga igen utan en rök - ev om någon lämplig besökare är sugen under helgen. Kan bjuda på en bild i alla fall.

image.jpeg
Schysst men vad är det för moraklocka du har på armen?! Nixon i trä?

Schysst men vad är det för moraklocka du har på armen?! Nixon i trä?
Hehe trodde väl det skulle komma någon kommentar. Det är en wewood, tyvärr kvalitetsmässigt en skitklocka. Utseendemässigt så hatar många den medan jag själv gillar stilen och känslan, passar mig dagar när jag vill köra old school typ rutig blazer med kontrast på armbågen mm.

Hehe trodde väl det skulle komma någon kommentar. Det är en wewood, tyvärr kvalitetsmässigt en skitklocka. Utseendemässigt så hatar många den medan jag själv gillar stilen och känslan, passar mig dagar när jag vill köra old school typ rutig blazer med kontrast på armbågen mm.
Man ska köra det man själv gillar :)

Man ska köra det man själv gillar :)
Absolut, dock retar det mig lite att kvalitén är löjeväckande för jag hade viljat ha en som tilltalar mig likvärdigt utseendemässigt men med en högre kvalitetskänsla och åtminstone ett hyffsat kvartsverk. Nu kostar de 1000-1500kr men med avsevärt sämre kvalitet än en casio i liknande pris. Jag hade gärna betalat 4-6000kr för en vettig men marknaden är väl för smal antar jag :).

Men nu gick jag offtopic i detta forum (eller så gick jag on topic gällande klockor )

Om någon är sugen har jag några 2-pack av denna Limitada från RYJ. En cigarr som passar bra efter en rejäl måltid med full kropp och mediumfull styrka. Smakerna jag hittar är en syrlig gräddfond, italienska örter och fräsch avslut med köttigt körsbärssyra. Täckbladet är fet med fin chokladfärg och en röd ton som jag tycker de bästa RYJ bör ha. 400kr / 2-pack.

image.jpeg

Senast ändrad:
Om någon är sugen har jag några 2-pack av denna Limitada från RYJ. En cigarr som passar bra efter en rejäl måltid med full kropp och mediumfull styrka. Smakerna jag hittar är en syrlig gräddfond, italienska örter och fräsch avslut med köttigt körsbärssyra. Täckbladet är fet med fin chokladfärg och en röd ton som jag tycker de bästa RYJ bör ha. 400kr / 2-pack.

image.jpeg
Gärna, när mina beads väl kommer så torkan i plastidoren är slut...

Hur ser det ut för er torsdag den 17:e feb? Jag kommer vara o Sthlm på utbildning och är upptagen till cirka 12:30, sen lunchar jag gärna och tar en cigarr hos Roger.
Och då är jag inte längre klocklös :D

Tillbaka
Topp