Rökte en liten spanjor idag, var riktigt bra! Petit Robusto var alldeles lagom då det var svinkallt på balkongen ikväll. Behöver verkligen sommar snart!
![]()
Köpa en liten infravärmare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rökte en liten spanjor idag, var riktigt bra! Petit Robusto var alldeles lagom då det var svinkallt på balkongen ikväll. Behöver verkligen sommar snart!
![]()
![]()
Bara beadsen kvar nu då..
Kan det verkligen "bara" vara 33% i plastlådan?
Tips till er som reser en del:
https://www.cigartraveller.com/
En tändartillsats där du stoppar in en vanlig bic tändare och gör om den till en jet flame tändare. Bara att separera delarna när du flyger eller köpa en billig bic på plats och stoppa in när du kommer fram.
Någon som har koll på Humidordiscont.se? jag har sett att deras Dupont snoppare är sjukt billiga, alltså väldigt billiga. Är det för bra för att vara sant eller är det äkta? Cigarrummet säljer de för 1200:- medan Roberts tobak 995:- samt att CD för 905:- billigaste jag har sett. De flesta ligger upp mot 1500+ kan man nästan se ibland.
Jet flames får du inte ens ha i ditt incheckade bagage. Annars är det en vanlig tändare man får ha med sig. Har en vän som fick plocka ut bomullen ur sin zippo sist vi flög dock. Har flugit med giljotinsnoppare i handbagage flera ggr, inga problem.Smart!
Men brukar det vara problem att få en jet-flame tändare med sig?
Jag brukar iofs checka in den och snopparen, men man reser ju ibland bara med handbagage iofs. Hur funkar det med snoppare i handbagage?
30-40% RH inomhus är inget konstigt.![]()
Bara beadsen kvar nu då..
Kan det verkligen "bara" vara 33% i plastlådan?
Tyvärr har de börjat bli kinkiga på vanliga tändare också ibland, men det verkar dock vara random om man åker från samma ställe fler gånger.Jet flames får du inte ens ha i ditt incheckade bagage. Annars är det en vanlig tändare man får ha med sig. Har en vän som fick plocka ut bomullen ur sin zippo sist vi flög dock. Har flugit med giljotinsnoppare i handbagage flera ggr, inga problem.
Det ena utesluter inte det andraEtt tips i all välmening, se till att fokus hamnar på cigarrer och inte tomma humidorer och fina tillbehör. Det är lätt att tappa fokus.
Jag behöver egentligen en bra fungerande snoppare. Jag har en som jag fick ifrån Lewis Stagnetto Gibraltar som inte är den bästa. Har tänkt på Xikar men de kostar ca. 550+ för Xi-serien. Kan jag lägga till 500 till för att få en Dupont så lägger jag hellre tyngd på det.
Har inte provat Duponts snoppare men jag tvivlar på att den är bättre än Xikar. Har haft min Xikar i 5-6 år och den är fortfarande hur bra som helst. Skulle den bli slö så är det bara att skicka den till Xikar så får man en ny i och med att de har livstids garanti.
Ett annat tips är även Palio. Kommer ständigt upp i diskussioner om bästa snopparen. Xikar och Palio är mycket snoppare för pengarna. Palion är mer en traditionell giljotin medens Xikar har sin lite udda lösning.
Jag ska kolla närmre på en Xikar! Får se hur jag görSpelar egentligen ingen roll då cigarren samt sällskapet är prio.
2 själar 1 tanke. Instämmer till fullo.En mycket lämplig sak att inhandla är en resehumidor. Det rekommenderas. Cigarcaddy är kung.
https://www.humidordiscount.se/cigar-caddy-resehumidor-15-cigarrer
Do it! Värt varje krona tycker jagAnvänder en lunchlåda från Ikea som resehumidor. Kanske dags att uppdatera den?
Använder en lunchlåda från Ikea som resehumidor. Kanske dags att uppdatera den?
Vad äter man efter att ha rökt en god cigarr om man vill äta något litet? Choklad?
Tänkte både i syftet att mätta magen samt "något litet gott" typ ett äpple, en chokladbit osv osvI vilket syfte, mätta magen eller "samspel" med cigarren? Jag äter alltid en riktig måltid efter en herf, märker att har man satt i sig 3 garrar eller mer behövs det för att inte vara sliten dagen efter.
Tänkte både i syftet att mätta magen samt "något litet gott" typ ett äpple, en chokladbit osv osv![]()