Man gör det i dem fall cigarrerna fått baggar då dessa sprider sig fort och förstör cigarrerna. Nedfrysningen dödar dem men samtidigt förändras smaken.Varför ska man frysa cigarrerna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man gör det i dem fall cigarrerna fått baggar då dessa sprider sig fort och förstör cigarrerna. Nedfrysningen dödar dem men samtidigt förändras smaken.Varför ska man frysa cigarrerna?
Hur vanligt är det egentligen med baggar? Tänker då framför allt på dom större tillverkarna.
Är det någon i denna eminenta tråd som känner till något bra ställe (virtuellt eller irl) att sälja sitt cigarrbestånd på? Jag har nog kommit fram till att jag aldrig har tid till det, så tänkte att andra kunde ha bättre njutning av demDet gäller alltså i princip allt från cigarrer (många), humidor (stor), snoppare, tändare, fodral....
Hur stor samling?
Mellan tummen och pekfingret...+50 cigarrer (humidor för 100)
Får ta några bilder på paketet i kväll.Så liten samling kanske du kan kränga här. Släng upp en bild här.
Är det någon i denna eminenta tråd som känner till något bra ställe (virtuellt eller irl) att sälja sitt cigarrbestånd på? Jag har nog kommit fram till att jag aldrig har tid till det, så tänkte att andra kunde ha bättre njutning av demDet gäller alltså i princip allt från cigarrer (många), humidor (stor), snoppare, tändare, fodral....
Behövde toppa upp humidoren på Framgigarr och passade på att ta en Old Fashion på uteserveringen i PUB huset på Hötorget.
![]()
Ja, det är en djungel att hitta BRA tändare....priset brukar vara avslöjande. Jag tänkte helst sälja allt i ett paket, men vi får se hur det landar.Som sagt; går säkert att kränga här! Jag kan vara intresserad av en del! En bra tändare tex. Har köpt 2-3 st i "hyfsad" prisklass, men aldrig fått dom att funka bra med påfyllning av gas etc. Skitprylar eller skit bakom spakarna?!? Hur svårt ska de va', liksom. Tycker inte att jag får i nån gas å sedan räcker det bara till 2-3 tändningar.
Ska lägga en beställning på 20 st billiga enl @BOTL's förslag tidigare i tråden, men just de han länkade till fanns inte när jag försökte beställa för 2 veckor sedan.
Vad är det du inte har tid till? Sälja eller puffa?Är det någon i denna eminenta tråd som känner till något bra ställe (virtuellt eller irl) att sälja sitt cigarrbestånd på? Jag har nog kommit fram till att jag aldrig har tid till det, så tänkte att andra kunde ha bättre njutning av demDet gäller alltså i princip allt från cigarrer (många), humidor (stor), snoppare, tändare, fodral....
PuffaVad är det du inte har tid till? Sälja eller puffa?![]()

Du måste ta tag i dina problemPuffaKnepigt va?!?! Kommer på mig själv att aldrig göra det längre
![]()
Jag tror att svaret på "mitt problem" är att down size:a humidoren.Du måste ta tag i dina problem. Spar lådan, reservera kvalitetstid t.ex. när det är Lets Dance eller Idol på TV. Gå ut på altanen/balkongen med en pinne och ett glas rom, kontemplera och njut en timme. =Livskvalitet.
Spännande idé, har aldrig hört talas om den varianten tidigareJag tror att svaret på "mitt problem" är att down size:a humidoren.
Jag tror att svaret på "mitt problem" är att down size:a humidoren.
Kan det bli mindre än det där
![]()
Gissningsvis tänkte de (helt korrekt) att där sitter en fullblods-idiot. Till min besvikelse var det dock ingen av flanörerna som kände sig manad att kommentera saken.Snyggt!
Vore kul att veta vad folk runtomkring tänkte när du slängde upp ett par lådor cigarrer och klockan på bordet å börjar fota...![]()
Vad har du för storlek själv på humidoren? Hade kunnat vara intresserad av att köpa.JÄKLAdet kallar jag HUMIDOR!
Den är för 100 cigarrer med ett våningsplan.Vad har du för storlek själv på humidoren? Hade kunnat vara intresserad av att köpa.