• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Hur vanligt är det egentligen med baggar? Tänker då framför allt på dom större tillverkarna.

Det beror snarare på handlare och region. Spanien och sydamerika är kända för att ha notorisk dålig förvaring. Allt jag handlar därifrån går jag igenom cigarr för cigarr. Minsta tecken på något så är det separation som gäller.
Äggen finns i cigarrerna, det kommer man inte ifrån. Hög temp och för hög fukt (för mig är 70% smärtgräns) är utlösande faktor.

Vid 75%rh och temp över 25 c då lever man riktigt farligt.

Firar tisdagen med ännu en H. Upman Magnum 46 med sällskap av bruksanvisningen till min nya jaktradio.
Det här är livet på en pinne!

image.jpeg

Mina beställningar gör jag alltid från US men de flesta tillverkas i sydamerika :nailbiting::nailbiting:
Kommer jag att sakta dö nu :cigar::nailbiting:

Är det någon i denna eminenta tråd som känner till något bra ställe (virtuellt eller irl) att sälja sitt cigarrbestånd på? Jag har nog kommit fram till att jag aldrig har tid till det, så tänkte att andra kunde ha bättre njutning av dem :( Det gäller alltså i princip allt från cigarrer (många), humidor (stor), snoppare, tändare, fodral....

Senast ändrad:
Är det någon i denna eminenta tråd som känner till något bra ställe (virtuellt eller irl) att sälja sitt cigarrbestånd på? Jag har nog kommit fram till att jag aldrig har tid till det, så tänkte att andra kunde ha bättre njutning av dem :( Det gäller alltså i princip allt från cigarrer (många), humidor (stor), snoppare, tändare, fodral....

Hur stor samling?

Som sagt; går säkert att kränga här! Jag kan vara intresserad av en del! En bra tändare tex. Har köpt 2-3 st i "hyfsad" prisklass, men aldrig fått dom att funka bra med påfyllning av gas etc. Skitprylar eller skit bakom spakarna?!? Hur svårt ska de va', liksom. Tycker inte att jag får i nån gas å sedan räcker det bara till 2-3 tändningar.

Ska lägga en beställning på 20 st billiga enl @BOTL's förslag tidigare i tråden, men just de han länkade till fanns inte när jag försökte beställa för 2 veckor sedan.

Som sagt; går säkert att kränga här! Jag kan vara intresserad av en del! En bra tändare tex. Har köpt 2-3 st i "hyfsad" prisklass, men aldrig fått dom att funka bra med påfyllning av gas etc. Skitprylar eller skit bakom spakarna?!? Hur svårt ska de va', liksom. Tycker inte att jag får i nån gas å sedan räcker det bara till 2-3 tändningar.

Ska lägga en beställning på 20 st billiga enl @BOTL's förslag tidigare i tråden, men just de han länkade till fanns inte när jag försökte beställa för 2 veckor sedan.
Ja, det är en djungel att hitta BRA tändare....priset brukar vara avslöjande. Jag tänkte helst sälja allt i ett paket, men vi får se hur det landar.

Vad är det du inte har tid till? Sälja eller puffa?:confused:

Jag tror att svaret på "mitt problem" är att down size:a humidoren.
Spännande idé, har aldrig hört talas om den varianten tidigareo_O. Men det gör du naturligtvis enklast genom att sätta fyr på cigarrerna, en och en i lagom takt. Börja att reservera tid, en gång i veckan. För en timme över i vecka har du, eller hur? Så slipper du massa Blocket-folk som ringer och bara ska pruta på garrarna eller lämna handpenning.:)
Edit: större humidor är coolare än liten, fråga @BOTL får du se.
Edit igen: Nu känner jag att vi kommit någonstans här, du har gått från att sälja allt till att bara gå ner i storlek. Om ett tag får vi nog dig helt i andra tankar ska du se.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp