• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Vågade inte tända något roligare när jag inte har tak över huvudet och sommarväder deluxe här! :( Även om jag tycker dessa är prisvärd vardagsröka.
image.jpeg

Lätt min nya favorit! Så bra drag och lagom kryddig... :)

Smakar bra! Lätt drag, brinner hanska snabbt. "Lagom kryddig" är en bra beskrivning.
Tror den blir bättre med ytterligare lite tid i humidoren. Bra till vardags! Får nog bli några till under sommaren, så får resten av lådan vila till nästa cigarrsäsong. (Blir inte mycket röka under vintern)

Vidrigt billiga guldfärgen man lagt dit. Den är
Gjord för pajasar som vill ha uppmärksamhet och tror blingad gördel är premium. Va arg jag blir.

Monter fina gördel som står för kvalitet och klass har blivit skändad
Ta bort den när du ska röka så slipper du stirra på den ;)

Vidrigt billiga guldfärgen man lagt dit. Den är
Gjord för pajasar som vill ha uppmärksamhet och tror blingad gördel är premium. Va arg jag blir.

Monter fina gördel som står för kvalitet och klass har blivit skändad
Håller helt med, fast nya Cohiba är ännu värre för den gördeln är ju inte bara estetiskt ful...

Mitt i allt flyttande imorse hittade jag som sagt denna som jag nu tänt upp. Helt ok för att HS legat i en zippåse i benfickan på ett par shorts i drygt ett år...
image.jpeg
Har kollat upp lite på youtube och märkt/sett att de ska gå att återfukta.
Kastrull med vatten, torr cigarr över ett litet hål/springa och ång fuktat torra cigarrer i några minuter (5-6m)
Är det någon som har provat? Funkar?

Kastrull med vatten, torr cigarr över ett litet hål/springa och ång fuktat torra cigarrer i några minuter (5-6m)

Du kan fukta upp den hur får du tillbaka de oljor i cigarren som ger smaken och har försvunnit?

Du kan fukta upp den hur får du tillbaka de oljor i cigarren som ger smaken och har försvunnit?
Precis som vår guru säger, smakerna som har försvunnit får man ej tillbaka tyvärr :(
Kan informera om att den smakade så jävla dåligt. Riktigt riktigt bitter smak. Jag hade 20min typ att puffa och allt jag hade till var jordgubbssaft... Ush.

Låter som ett sätt att stressa fram något som bör ta tid. Stress och cigarr blir sällan bra ihop. Lägg i en humidor och vånta 6 månader istället. Gjorde så med en fake Cohiba som jag fick av en kollega, smakade faktiskt helt ok.

Har läst mycket på reddit (www.reddit.com/r/cigars) men de pratar mest om cigarrer som i princip enbart går att få i USA. I Sverige finner jag att det är lättast att få kubaner än andra regioner. Hur som helst, Perdomo Conneticut 10 anniversary (champagne) är en cigarr de har pratat om där ganska länge och är med i en lista bland rekommenderade cigarrer. Går att få tag på hos Roberts tobak. Väldigt mild/lätt samt mjuk i smakerna. Ganska udda men trevligt! Rekommenderar att köpa en för att pröva om ni får möjlighet.

BMTdhGU.jpg

Har läst mycket på reddit (www.reddit.com/r/cigars) men de pratar mest om cigarrer som i princip enbart går att få i USA. I Sverige finner jag att det är lättast att få kubaner än andra regioner. Hur som helst, Perdomo Conneticut 10 anniversary (champagne) är en cigarr de har pratat om där ganska länge och är med i en lista bland rekommenderade cigarrer. Går att få tag på hos Roberts tobak. Väldigt mild/lätt samt mjuk i smakerna. Ganska udda men trevligt! Rekommenderar att köpa en för att pröva om ni får möjlighet.

Tror det har att göra med Cuba sanktionen, svårt att få tag på cubanska i USA.
Men det kan komma att ändras snart när de har tinat upp relationen, bra för amerikaner men dåligt för oss.
Nu spekulanter jag men jag tror då det blir svårare/dyrare att få tag i cigarrer med större efterfrågan hos amerikanerna på cubanska, fler som ska dela på kakan...

Tillbaka
Topp