• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Tror det har att göra med Cuba sanktionen, svårt att få tag på cubanska i USA.
Men det kan komma att ändras snart när de har tinat upp relationen, bra för amerikaner men dåligt för oss.
Nu spekulanter jag men jag tror då det blir svårare/dyrare att få tag i cigarrer med större efterfrågan hos amerikanerna på cubanska, fler som ska dela på kakan...
Jag åker till USA nästa vecka och blir inte klok på om jag får ta med kubaner eller ej. Ringt och pratat med Anerikanska ambassaden i Sverige, Tullverket i USA osv men ingen kan ge mig ett definitivt svar. Funderar på att bara ta bort gördeln på dem jag tar med, hur ska dem kunna avgöra om det är kubanska eller inte?

Jag åker till USA nästa vecka och blir inte klok på om jag får ta med kubaner eller ej. Ringt och pratat med Anerikanska ambassaden i Sverige, Tullverket i USA osv men ingen kan ge mig ett definitivt svar. Funderar på att bara ta bort gördeln på dem jag tar med, hur ska dem kunna avgöra om det är kubanska eller inte?

Ser ut som du får ta med dig för personligt bruk upp till 100$
https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/36/~/importing-cuban-cigars

Aja nu är jag iaf i Sverige och sambon och jag firar vår första kväll på balkongen i nya lägenheten som officiella sambos :)
image.jpeg

Tillbaka
Topp