• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Som jag skrev tidigare så skulle jag till USA och ville ha med mig cigarrer (Cuba made) men blev aldrig klok på om det var OK eller ej. Nu är jag iaf här sedan igår och fick ta det som gick då jag var sjukt sugen
image.jpeg

En Blenders Gold - Toro 56 från Honduras...

Adorini från Cigarrlagret... :)

Förlåt om jag e jobbig men har du en länk? (Kikade cigarrlagrets hemsida).

En annan sak, hur ser ni på cigarrers "farlighet"? Läste på lite här under dagen och det är såklart dosrelaterat (ju mer du röker desto farligare). Men jag hade nog underskattar hur pass hälsovådligt cigarrer är. Nåt ni tänker på?

En annan sak, hur ser ni på cigarrers "farlighet"? Läste på lite här under dagen och det är såklart dosrelaterat (ju mer du röker desto farligare). Men jag hade nog underskattar hur pass hälsovådligt cigarrer är. Nåt ni tänker på?
https://www.humidordiscount.se
Där har du det mesta :)
Allt är farligt, njut medans det varar ;)

Se till helheten, jag har vänner som är ultramaratonläpare som puffar. Man drar inga halsbloss och 1-2 timmar med total nervarvning och tid för eftertanke är riktigt nyttig. Stress är riktigt farligt och när jag puffar rinner stressen av mig.

Jag har inte länken just nu. Ska se om jag hittar den. Om jag inte har helt fel, det finns en grupp som har forskat i det och har sagt om man röker 2 (storlek rubusto) cigarrer per dag, dagligen i över 30 års tid har du risk till försämrad hälsa i form utav sjukdom. Ska se om jag hittar det, tror det var något större universitet i staterna som hade forskat i det.

Cigarrer är definitivt inte hälsosamma. Samtidigt står det ju alla fritt att väga nytta med risker. Man bör dock inte underskatta framför allt cancerrisken som absolut inte är försumbar trots att man vanligtvis ej inhalerar röken. Många skadliga ämnen finns dessutom i högre koncentration i cigarr- än i cigarettrök i motsats till vad man skulle kunna tro.

Kortfattad och bra sammanfattning på:
http://www.cancer.gov/about-cancer/causes-prevention/risk/tobacco/cigars-fact-sheet

Det beror (givetvis) på hur mkt man röker. Jag är själv mån om mån hälsa (tränar, äter nyttigt etc) och för många år sedan när intresset började växa fram så försökte jag ta reda på så mkt som möjligt om faror och risker. Min slutsats blev då att den moderata rökning (betydligt mindre än en per vecka i snitt) jag ägnade mig åt förmodligen är helt riskfri.

Idag besökte jag Martinez Hand Rolled Cigars Factory i NYC. Tog dock inga bilder men grabbarna var trevliga och jag köpte tre stycken pinnar varav den första sitter jag och röker nu
image.jpeg

Tobaken kommer från Nicaragua och täckbladet från Brazilien, om jag förstod dem rätt, och rullas sedan i butiken (satt två och rullade när vi klev in).
image.jpeg

Smör är den första smaken som slår mig. Följer gör en nötig lätt jordighet. Klart bättre än Honduras garren jag rökte i förrgår. Imorgon ska svärfars syster som bor här ta med mig till en cigarrbutik i NJ som skall vara schysst :)

Idag besökte jag Martinez Hand Rolled Cigars Factory i NYC. Tog dock inga bilder men grabbarna var trevliga och jag köpte tre stycken pinnar varav den första sitter jag och röker nu
image.jpeg

Tobaken kommer från Nicaragua och täckbladet från Brazilien, om jag förstod dem rätt, och rullas sedan i butiken (satt två och rullade när vi klev in).
image.jpeg

Smör är den första smaken som slår mig. Följer gör en nötig lätt jordighet. Klart bättre än Honduras garren jag rökte i förrgår. Imorgon ska svärfars syster som bor här ta med mig till en cigarrbutik i NJ som skall vara schysst :)

Faaan! Om du har möjlighet så kika på denna lilla 4 min dokumentär och se om du kan besöka stället! Skulle sjukt gärna velat besöka, mysiga gubbar!

Faaan! Om du har möjlighet så kika på denna lilla 4 min dokumentär och se om du kan besöka stället! Skulle sjukt gärna velat besöka, mysiga gubbar!

Tungt!
Skall försöka droppa in imorgon alternativt om 1 1/2 vecka när vi är tillbaka i NJ/NY.

Ikväll rökte jag denna
image.jpeg

Ännu en från Martinez i NYC. Stark och pepprig och väldigt god. Jag saknar dock mycket av dem rundare smakerna dem flesta kubaner tillhandahåller.

Tillbaka
Topp