• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Påfyllning :)
image.jpeg

Tidigare köpte jag från Brobergs men nu blir det antingen från Fram Cigarer eller från BOTL. Jnär jag var på Kuba köpte jag med mig ca 30st därifrån så en del av dem finns fortfarande kvar i plastidoren ;)
Nu när jag är i USA röker jag deras egna av förklarliga anledningar och funderar även på att köpa med mig lite härifrån.

Och Botl är alltså medlemmen botl här? (Eller misdar jag något?)

Jag har ett dilemma, eller hade ett dilemma. Tog ut en Partagas ur lådan och såg ett kryp springa omkring. SJUKT liten, såg ut som ett damkorn först. Så jag började rensa lite i plastidoren bland lådorna för att se om det finns fler. I D5 lådan hittade jag 2 små damkornkryp som smög. I Mille Fleur hade jag typ 5! Så jag började rensa hela plastlådan, fann inga fler förutom typ runt 7-10 stycken på ett utav 6 cederblad. kröp som fan!

Nu till det konstiga... Jag har inspekterat varenda cigarr jag har. hittar inga hål alls! Det enda som såg "suspekt" ut var att en Mille Fleur hade trasigt täckblad precis under gördeln. Ser mer ut som en skada än ett hål från skadedjur.

Har lagt samtliga cigarrer i frysen, rensat alla lådor, torkat av med fuktig trasa inkl. plastidoren.

Safe?
68-72% i ca. 22-24 grader.

Alla cigarrer är svenskköpta.

Ingen som vet något? :( verkar vara ok nu i alla fall!

Äntligen hemma på gammal mark. Sitter som vanligt under korkeken, en 23 årig rom, en H. Upman Magnum 46. Vete fan om det smakar choklad eller vanilj etc. Känner bara att det är förbaskat gott. Det är väl klart att hehetsupplevelsen gör sitt till, värme, stillhet, tystnad, eftertanke.
Värmer upp inför en schysst dubbel paketöppning i diskussionstråden i morgon. Har druckit alldeles för mycket grappa hos grannen i kväll för att göra en i dag.
Peace and out fellas!:cigar:
image.jpeg

Äntligen hemma på gammal mark. Sitter som vanligt under korkeken, en 23 årig rom, en H. Upman Magnum 46. Vete fan om det smakar choklad eller vanilj etc. Känner bara att det är förbaskat gott. Det är väl klart att hehetsupplevelsen gör sitt till, värme, stillhet, tystnad, eftertanke.
Värmer upp inför en schysst dubbel paketöppning i diskussionstråden i morgon. Har druckit alldeles för mycket grappa hos grannen i kväll för att göra en i dag.
Peace and out fellas!:cigar:
image.jpeg

Härligt, släng upp en bild här på nyköpen

Tillbaka
Topp