• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Ron Diplomatico och garretajm:)
image.jpeg

Vaknade för typ 1h sedan, polarn som är kvar hos mig hade satt på kaffe och sitter på balkongen när jag kommer ut. Efter lite surr så frågar han om vi inte ska ta oss en pinne.
image.jpeg

Sagt och gjort: polaren får nu prova Cohiba Siglo 1 medan jag röker Partagas Coronas Senior. Kaffe med mjölk och råsocker till. Första gången jag röker denna och tycker den är trevlig. Betydligt bättre än gårdagens Allones och kostar mindre än hälften av vad den gör!

Rökte precis den andra av två Partagas D6, köpta ur samma låda vid samma tillfälle.
Den första rökte jag häromdagen, och den var mycket god.
Den andra var vass och smakade ammoniak/bensin och inte alls njutbart.
Båda tända med samma gaständare.
Hur skulle Ni förklara den skillnaden? Tillverkning, lagring, tillfällighet, inbillning?? :)

Rökte precis den andra av två Partagas D6, köpta ur samma låda vid samma tillfälle.
Den första rökte jag häromdagen, och den var mycket god.
Den andra var vass och smakade ammoniak/bensin och inte alls njutbart.
Båda tända med samma gaständare.
Hur skulle Ni förklara den skillnaden? Tillverkning, lagring, tillfällighet, inbillning?? :)

Det betyder ingenting, med stor sannolikhet är varenda cigarr helt olika den andre. Man sorterar på färg..inte när man rullar dem så variationen är tyvärr enorm och sen som de säger...."It´s Cuba"...de har sådär kontroll på kvalitet på själva rullningen men sitter på den överlägset bästa tobaken.

Tillbaka
Topp