• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Alltid skoj med nya prylar! Köpte äntligen ett ordentligt askfat. Mycket av njutningen sitter i tillbehören för min del.
IMG_8570.jpeg

Cigarr till efterrätt för en gångs skull. Den här har nog legat i tre-fyra år vid det här laget. Inget vidare drag, som med så många kubaner. Tur att man har en Perfect Draw i lådan! God är den iallafall!
IMG_8584.jpeg
Den där lär ha smakat riktigt bra! En marinerad kubanare är ju höjden av vad man kan röka anser jag 🤌🏻

Finns det en piptråd? Hittade ingen. Hittade dock en oanvänd pipa från Big-Ben på loppis. Någon som kan något om pipor? Är det lite av ett fynd?

IMG_7787.jpeg
IMG_7786.jpeg

Finns det en piptråd? Hittade ingen. Hittade dock en oanvänd pipa från Big-Ben på loppis. Någon som kan något om pipor? Är det lite av ett fynd?

IMG_7787.jpeg
IMG_7786.jpeg
@Psykel kan eventuellt känna till din pipa men det är ett av Europas mest sålda pipmärken, från nederländerna, grundat 1938. Skulle säga de ligger kring 80-150Eur så förmodligen ett fynd ja då du gav betydligt mindre.

IMG_7787.jpeg
IMG_7786.jpeg
Trevlig! Mest jag som invaderar cigarrtråden med mina pipor.
Jag är ingen expert och har inte koll på märket, men helt klart ett fynd oavsett värde för 30 kr. En snabb googling visade att pipor av liknande ålder (av loggan att döma) ligger omkring 60-70 euro.
Oklart vad det kan vara för träslag, tycker inte att det ser ut som bruyere.
Bara att köpa en burk tobak (och diverse tillbehör - tändare och tamper behöver du, finns billiga grejer hos Brobergs eller andra välsorterade tobaksbutiker) och puffa på!

Tar en Cohiba Blue på altanen till den amerikanska AirBnB’n där jag är och hälsar på min son som varit på high school-utbytesår här borta.
Inte helt fel, faktiskt! Och den enda ”hyggliga” cigarr jag hittade i den lokala tobaksbutiken i den här lilla hålan…

IMG_9318.jpeg

Och innan ni skäller på mig för att jag är i USA, så åkte han innan den där orangea idioten hamnade ”in charge”…

Tar en Cohiba Blue på altanen till den amerikanska AirBnB’n där jag är och hälsar på min son som varit på high school-utbytesår här borta.
Inte helt fel, faktiskt! Och den enda ”hyggliga” cigarr jag hittade i den lokala tobaksbutiken i den här lilla hålan…

IMG_9318.jpeg

Och innan ni skäller på mig för att jag är i USA, så åkte han innan den där orangea idioten hamnade ”in charge”…
Jag tänker skälla på dig för att du har lagt is i ölet.
WTAF liksom?!
Eller försöker du göra om din Sierra Nevada till en Budweiser 😁

Tillbaka
Topp