Clocksauce
Basic
Någon som har provat en Royal Orient som tydligen är ett steg upp från Orient Star?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja han tar ingen skit.Älskar den där! En av mina favoriter från Citizen, brutal på alla sätt
Vad är lug-lug på den där? Är rätt sugen på den röda modellen, men vill inte ha nåt som blir för stort och blaffigt. Den verkar ju iallafall hyfsat tunn.
Jag mätte min precis och fick det till 49mm.Vad är lug-lug på den där? Är rätt sugen på den röda modellen, men vill inte ha nåt som blir för stort och blaffigt. Den verkar ju iallafall hyfsat tunn.
Super, tack! Får mäta mina dykare jag har hemma och lista ut om den blir bra. Den ser riktigt mysig ut, denna:Jag mätte min precis och fick det till 49mm.
Den var fin den! Själv kör jag på den gröna sedan några dagar tillbaka.Super, tack! Får mäta mina dykare jag har hemma och lista ut om den blir bra. Den ser riktigt mysig ut, denna:
Nice! Den gröna lockar lite också, men känns som grönt är lite för mycket på modet just nu. Röda dykare är sällsynta, typ bara Tudor Black Bay jag kan komma på utöver denna.Den var fin den! Själv kör jag på den gröna sedan några dagar tillbaka.
Fick du något svar om länken?Drog iväg ett mail, så inväntar svar. Om det passar och länken går att köpas separat blir det utan tvivel att klicka hem en.
Personligen är jag inget mega-fan av Fugu, tycker de vanliga modellerna är snyggare. Kronans mönster ser dock riktigt gött ut.
Fick du något svar om länken?
Har samma. Episk klocka och nöjd, förutom med GMT-funktionen som inte verkar funka . Ställer enligt instruktion, men sedan gör GMT-visaren precis som den vill.Riktigt nöjd med den här
Stämmer, och utbudet är ju inte fantastiskt. Dock möjligtvis billigast i världen på denna: https://uropenn.se/citizen-one-eco-drive-sapphire-ar5000-50e/Är det bara Ur & Penn som har Citizen i Sverige? Tar dom in några roliga modeller eller är det typ Aqualand och resten junk?
Ja tyvärr är dom ensam AD. Dom har en hel del som absolut inte är "junk", men inget stort utbud av premiummodellerna. Det finns butiker likt "Step In watches" som har Citizen i utbudet. Vart dom handlar sina har jag ingen aning om, men dom har både nytt & gammalt i sin monter. Jag skulle leta i Tyskland om det gäller modeller som inte är strikt JDM.Är det bara Ur & Penn som har Citizen i Sverige? Tar dom in några roliga modeller eller är det typ Aqualand och resten junk?
Ja, den modellen är tveklöst billigast WW hos Urp, det kan jag bekräftaStämmer, och utbudet är ju inte fantastiskt. Dock möjligtvis billigast i världen på denna: https://uropenn.se/citizen-one-eco-drive-sapphire-ar5000-50e/
Edit: Finska Klockmagasinet har ett lite bättre utbud och är snabba och lätthanterade, om man vill handla inom EU: https://www.klockmagasinet.com/armbandsur/citizen-klockor
Någon som vet när BN0220-16E släpps i Sverige samt vad den kan tänkas kosta?
Ja en sån blir det. Men vill ju att det ska bli sommarklockan! Kul om den släpps i aug/sepfy satan vad bra
Namn på dem? Promaster MARINNyheter som dök upp i mitt flöde. JDM tydligen. Villhöver!
Ja en sån blir det. Men vill ju att det ska bli sommarklockan! Kul om den släpps i aug/sep
Mmm, 200m känns lite fattigt på en så kloss. 1000m borde varit minimum.Näe trist isf, hittade info om pris kring ~580$. Om det nu stämmer. Synd den inte är 1000m eller mer som originalet
Stämmer, och utbudet är ju inte fantastiskt. Dock möjligtvis billigast i världen på denna: https://uropenn.se/citizen-one-eco-drive-sapphire-ar5000-50e/
Jag sökte lite på den med ljus tavla och såg att Uret.se faktiskt har den för 14300kr. Väldigt bra pris.Ja, den modellen är tveklöst billigast WW hos Urp, det kan jag bekräfta
Fast Uret är ju ingen butik utan kan likställas med vilken gråis på ch24 som helst... Oavsett riktigt bra prisJag sökte lite på den med ljus tavla och såg att Uret.se faktiskt har den för 14300kr. Väldigt bra pris.
Citizen Dress Silverfärgad/Stål Ø39.8 mm AR5000-68A
Citizen Dress Silverfärgad/Stål Ø39.8 mm,modell AR5000-68A hos Uret.se. Material & Utförande Tillverkare:Citizen Modell:AR5000-68A Serie:Dress Typ:Herrklocka, dressmodell Diame..www.uret.se
Lite sugen blir man ju helt klart. Är du nöjd med din?Fast Uret är ju ingen butik utan kan likställas med vilken gråis på ch24 som helst... Oavsett riktigt bra pris
Ja, det är en riktigt trevlig wis-klocka. Ska sälja min manuella kostymklocka eftersom den blivit överflödig sedan ONE införskaffadesLite sugen blir man ju helt klart. Är du nöjd med din?
Ur & Penn är ju iallafall AD, så känner man att det är värt dom extra slantarna så hade jag nog köpt därifrån.Jag sökte lite på den med ljus tavla och såg att Uret.se faktiskt har den för 14300kr. Väldigt bra pris.
Citizen Dress Silverfärgad/Stål Ø39.8 mm AR5000-68A
Citizen Dress Silverfärgad/Stål Ø39.8 mm,modell AR5000-68A hos Uret.se. Material & Utförande Tillverkare:Citizen Modell:AR5000-68A Serie:Dress Typ:Herrklocka, dressmodell Diame..www.uret.se
Oj va fina! Skulle jättegärna vilja veta ref på den svarta!Nyheter som dök upp i mitt flöde. JDM tydligen. Villhöver!