Ur&Penn kör ju ibland rabattkoder på nätet, då kan man spara några kronor till... Tyvärr verkar dom oprutbara i butik.Ur & Penn är ju iallafall AD, så känner man att det är värt dom extra slantarna så hade jag nog köpt därifrån.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ur&Penn kör ju ibland rabattkoder på nätet, då kan man spara några kronor till... Tyvärr verkar dom oprutbara i butik.Ur & Penn är ju iallafall AD, så känner man att det är värt dom extra slantarna så hade jag nog köpt därifrån.
Nice! Hur upplever du 39mm på en så tunn boett?Ja, det är en riktigt trevlig wis-klocka. Ska sälja min manuella kostymklocka eftersom den blivit överflödig sedan ONE införskaffades
Jag håller med, det skulle jag också göra.Ur & Penn är ju iallafall AD, så känner man att det är värt dom extra slantarna så hade jag nog köpt därifrån.
Köpte du i butik? Har dom urmakare tillgängligt för anpassning av länk?Ur&Penn kör ju ibland rabattkoder på nätet, då kan man spara några kronor till... Tyvärr verkar dom oprutbara i butik.
Jag plockar av Astron för att känna efter...Nice! Hur upplever du 39mm på en så tunn boett?
Jag håller med, det skulle jag också göra.
Köpte du i butik? Har dom urmakare tillgängligt för anpassning av länk?
Tror inte jag skulle våga ett butiksbiträde göra det, då gör jag det hellre själv.
Fantastiskt fin. Jag får ta mig till Drottninggatan och prova helt enkelt.Jag plockar av Astron för att känna efter...
sitter som ett andra skinn
den mäter trots allt bara 45mm över luggarna. Jag köpte båda mina över nätet, testade att pruta i butik först, men det var tvärstopp. Hade bättre tur online och över telefon. Beroende på var du bor... huvudbutiken på Drottninggatan Sthlm har en urmakare i butiken, men tror inte de andra butikerna har det
Härligt samling du harMen nu inväntar jag en annan eco drive ifrån Citizen
Tack Det börjar ta sigFantastiskt fin. Jag får ta mig till Drottninggatan och prova helt enkelt.
Härligt samling du har
Men nu inväntar jag en annan eco drive ifrån Citizen
Det blir säkert några reflektioner och bilder i Citizen Chronomaster tråden när den landat. Jag har ju haft en AQ 4020-54Y med samma urverk tidigare, men denna gång blir det i stålfodral istället för titanUnderbar. Massvis med bilder sen?
Oj va fina! Skulle jättegärna vilja veta ref på den svarta!
Sitter kanonCitizen gör Promaster i 34 mm utförande
Citizen gör Promaster i 34 mm utförande
Den där är grymt snygg. Sitter kanonbra på dej.Citizen gör Promaster i 34 mm utförande
Spännande att se mer av den!!! StilrentMen nu inväntar jag en annan eco drive ifrån Citizen
Vad har du fått mått runt handleden? Tänkt på en sån till min son som är 11 år.Citizen gör Promaster i 34 mm utförande
Ja riktigt nice proportioner. Riktigt kul att de gjort den mindre men fortfarande en Diver’s. Utan diamanterGillar hur den nätta storleken ger intrycket av att klockan är snäppet bastantare än storebrorsan. Sitter bra!
Jag har ägt storebrorsan. Bra klocka till rimlig peng. Fantastisk lume och snyggt färgtema.
14,5 cmVad har du fått mått runt handleden? Tänkt på en sån till min son som är 11 år.
Var köpte du?Ja riktigt nice proportioner. Riktigt kul att de gjort den mindre men fortfarande en Diver’s. Utan diamanter
14,5 cm
Uret.seVar köpte du?
Var köpte du?
Uret.se
Det verkar som GS öppnat porten till Japan , det finns så mycket trevligt och prisvärt när det gäller Citizen, Casio & SeikoCitizen gör Promaster i 34 mm utförande
Förra gången jag köpte en ny Chronomaster sålde jag den efter några månader. Den tog över totalt och inget annat bars... Denna ska förhoppningsvis vara lika bra men mindre dominant, och därmed stanna för alltidSpännande att se mer av den!!! Stilrent
Hoppsan låter som GS en jag köpte av dej, den är så dominant så jag vägrar använda något annat för tillfället. Kanske rent av skulle lägga den åt sidan några dagar, för kärlekens skull. När en klocka känns komplett är det svårslaget. Sorry om jag skriver om ett annat märke i denna tråden, men kände igen mig där. Vet du när chronomastern landar hos dej då?Förra gången jag köpte en ny Chronomaster sålde jag den efter några månader. Den tog över totalt och inget annat bars... Denna ska förhoppningsvis vara lika bra men mindre dominant, och därmed stanna för alltid
Nej, den skickas ifrån Japan och det brukar ta en vecka eller två. Det positiva är att man kanske hinner få skatteåterbäringen så hålet i plånboken inte märksHoppsan låter som GS en jag köpte av dej, den är så dominant så jag vägrar använda något annat för tillfället. Kanske rent av skulle lägga den åt sidan några dagar, för kärlekens skull. När en klocka känns komplett är det svårslaget. Sorry om jag skriver om ett annat märke i denna tråden, men kände igen mig där. Vet du när chronomastern landar hos dej då?
Jämnar priset ut sig från Japan med tanke på tull och moms? Har kikat själv på klockor där japanerna ligger mycket lägre i prisNej, den skickas ifrån Japan och det brukar ta en vecka eller två. Det positiva är att man kanske hinner få skatteåterbäringen så hålet i plånboken inte märks
Svårt att ge ett generellt svar. Påslaget är ungefär 25-26% ifrån Japan inklusive allt. Dessa finns ju bara där så det finns inga referenser. GS med rabatt kan bli något billigare, men inte så mycket. Bästa pris är det på plats med taxfree förståsJämnar priset ut sig från Japan med tanke på tull och moms? Har kikat själv på klockor där japanerna ligger mycket lägre i pris
Tack för svar @BarbaBaba@hepanter En GS sbgx263 kostar hos Sakura 199870jpy + 4100jpy försäkrad frakt =203970jpy +ca26% = 257000jpy (ca 19400sek)
Opturanordics riktpis är 24950sek. Så visst kan man spara några kronor men det är inte alltid värt besväret, och har man lite tur kan man kanske få lite rabatt här hemma också och då krymper ju vinsten
Rör sig nog framför allt om importpriser och vinstmarginal. Sen ligger väl Optura liiiite väl högt generellt om man jämför med vissa andra marknader, typ USA.Tack för svar @BarbaBaba
Det är ju ändå en hel del, handlar de om att de i hemlandet inte är lika "hypade" utan mer folkliga för att det just är en klocka som tillverkas i det egna landet. Eller är det bara rena påslag om de tex säljs här i EU? På KS är ju priserna annars vettiga många ggr på begagnat
På Citizens hemsida står det att det är 15 mm mellan luggarna. Stämmer det verkligen?jag köpte min Citizen aqualand på ur och Penn
Promaster verkar finnas också. Brukar ha bra priser och kom på 2 dagar
Citizen damklocka Eco-Drive Promaster Dive EP6051-14L
Citizen Eco-Drive* Promaster Divers EP6051-14LEDykarur i damstorlek med en blå urtavla och självlysande indexmarkeringar och visare, samt förskruvad ställkrona. Boetten är i rostfritt stål och bandet är i blått gummi. Boettens storlek är cirka 34 mm i diameter. ✓ Vattentät 20ATM/200m (bad...uropenn.se