Det kanske är ett vågat uttalande men det är inte säkert att SKX007/009 hade haft den succén den hade om den här Prodiver från Citizen hade funnits samtidigt.
Otroligt prisvärd klocka.
•Ett klassiskt utförande med mercedes timvisare, lollipop-sekundvisare och kronan klockan 3!
•Svart tavla med en fräsch och lekfull struktur
•Antimagnetic
•Chock-resistance
•PR 41h
•Skruvad krona
•200m WR
•Dag/Datum
•Mekaniskt urverk
•Historia
•Iso-cert
•applicerade index
Allt detta är saker som jag uppskattar särskilt när de erbjuds i lägsta möjliga prisklassen.
Jag ville ha en biffig dykare (beater) med ok specs i ett klassiskt utförande som ändå ska ha en tydlig närvaro på handleden. Jag är nöjd!
SKX starkaste kort tror jag är att den har en design som är oerhört klassisk och funkar till det mesta. Oerhört bekväm klocka också. Lagom toolig, men går också helt ok till en skjorta, precis som jag tycker den här nya Promastern också gör. NY0040 tycker iallafall jag har en lite för klumpig design för att få hem i många lägen även om den också har sin charm.Citizen har ju iof haft klockor med lika bra eller bättre spec på pappret under samma period som SKX tillverkades. Jag tänker på t.ex. NY0040, vilken också har varit en succé. Seikos varumärke har nog vägt lite tyngre, särskilt på dykarmarknaden.