• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Npd

Guld
Friends Of KS
2-Faktor
LĂ€nken kortad, premiĂ€r för den imorgon đŸ„ł
IMG_1697.jpeg
 

rickards

Guld
2-Faktor
Dock inte helt nöjd med claspen som tidigare nÀmnt, la en bestÀllning pÄ en sÄn hÀr och hoppas det kan bli bra. Blev frÄn Kina sÄ det dröjer vÀl en stund innan den trillar in.
1000006840.png
 

Npd

Guld
Friends Of KS
2-Faktor
Dock inte helt nöjd med claspen som tidigare nÀmnt, la en bestÀllning pÄ en sÄn hÀr och hoppas det kan bli bra. Blev frÄn Kina sÄ det dröjer vÀl en stund innan den trillar in.
1000006840.png
SpÀnnande! Du fÄr meddela hur det gÄr.

EDIT: BestÀllde ett ocksÄ :)
 
Senast Àndrad:
Jag fick hem en Citizen Tsuyosa hÀromdagen och den har suttit pÄ sen dess. Det var ett lite otippat byte för mig men det var nÄgra saker jag ville testa och se vad jag gillade och flera av dom fanns pÄ Tsuyosa-modellen.

  • Glasbaksida (lite trevligt men ocksĂ„ ganska överflödigt, tar nog hellre mitt ur nĂ„n millimeter tunnare).
  • Förstoringsdroppe över datumfönster (kĂ€nns fortfarande helt meningslöst, personligen fĂ„r den mig att kĂ€nna mig som en pensionĂ€r).
  • 40 mm storlek (först kĂ€ndes den enorm efter som jag Ă€r van vid vintagesize men jag vande mig fort. Kan nog vara lite trevligt med lite extra "nĂ€rvaro" pĂ„ armen).
  • PresidentlĂ€nk (Den satt bra men tycker inte de runda lĂ€nkarna riktigt gick ihop med boettformen som ju Ă€r rĂ€tt kantig)

Det som jag verkligen gillade var den mörkblÄ sunbursttavlan samt boettens utformning. Jag gillar hela rymdskeppsvibben! Grymma vinklar!

IMG_6935.jpg


IMG_6939.jpg


Mitt omdöme blir klart godkÀnt. Extremt prisvÀrd, vÀlutförd design med ganska speciella val. Alla som skrivit om Tsuyosan verkar vara överens om att detta Àr en klocka som mÄnga lÀr vÀlja som första "riktiga" klocka. FörstÄr att det kan verka sÄ, och den har ju sÄlt i mÀngder, men jag tycker verkligen inte detta kÀnns som en nybörjarklocka. NÀ, Tsuyosan Àr en accuerd taste precis som ostron eller Stilton.

För mig Àr det dock ingen keeper, slÀng ivÀg ett PM om du Àr intresserad (lovar ett bra pris) eller sÄ dyker den upp i en annons nÀra dig.
 

Lauda

Diamant
2-Faktor
Vad tycker du om den dÄ? Uppfyllde förvÀntningarna?

Det kanske Àr ett vÄgat uttalande men det Àr inte sÀkert att SKX007/009 hade haft den succén den hade om den hÀr Prodiver frÄn Citizen hade funnits samtidigt.

Otroligt prisvÀrd klocka.

‱Ett klassiskt utförande med mercedes timvisare, lollipop-sekundvisare och kronan klockan 3!
‱Svart tavla med en frĂ€sch och lekfull struktur
‱Antimagnetic
‱Chock-resistance
‱PR 41h
‱Skruvad krona
‱200m WR
‱Dag/Datum
‱Mekaniskt urverk
‱Historia
‱Iso-cert
‱applicerade index

Allt detta Àr saker som jag uppskattar sÀrskilt nÀr de erbjuds i lÀgsta möjliga prisklassen.

Jag ville ha en biffig dykare (beater) med ok specs i ett klassiskt utförande som ÀndÄ ska ha en tydlig nÀrvaro pÄ handleden. Jag Àr nöjd!
 

Viskan

Silver
2-Faktor
Det kanske Àr ett vÄgat uttalande men det Àr inte sÀkert att SKX007/009 hade haft den succén den hade om den hÀr Prodiver frÄn Citizen hade funnits samtidigt.

Otroligt prisvÀrd klocka.

‱Ett klassiskt utförande med mercedes timvisare, lollipop-sekundvisare och kronan klockan 3!
‱Svart tavla med en frĂ€sch och lekfull struktur
‱Antimagnetic
‱Chock-resistance
‱PR 41h
‱Skruvad krona
‱200m WR
‱Dag/Datum
‱Mekaniskt urverk
‱Historia
‱Iso-cert
‱applicerade index

Allt detta Àr saker som jag uppskattar sÀrskilt nÀr de erbjuds i lÀgsta möjliga prisklassen.

Jag ville ha en biffig dykare (beater) med ok specs i ett klassiskt utförande som ÀndÄ ska ha en tydlig nÀrvaro pÄ handleden. Jag Àr nöjd!
Citizen har ju iof haft klockor med lika bra eller bÀttre spec pÄ pappret under samma period som SKX tillverkades. Jag tÀnker pÄ t.ex. NY0040, vilken ocksÄ har varit en succé. Seikos varumÀrke har nog vÀgt lite tyngre, sÀrskilt pÄ dykarmarknaden.
 
Topp