• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaha, så världens bästa klocka stannat
image.jpeg

Mitt i datumväxling och allt
Knatade iväg till lokala urmakaren för batteribyte men fick det tråkiga beskedet att bakluckor satt så satans att han inte vågade ta i utan risk för repor över den ståtliga C-örnen.
Frågan är nu om man ska ta och försöka utnyttja den generösa garantin och skicka hem den till hemlandet :rolleyes:
Vore kanske ett kul projekt..
Gör't!

Nope. Sommaren gör mig extra sävlig, semester från allt typ. Men det är Higuchi som ska kontaktas, inte Chino som jag skrev tidigare. Hör kanske av mig till dig om uppgifter, för det var väl du som importerade denna?
Nu har du säkert väntat så länge att kalendern måste ställas in. Det hade väl varit roligare att byta själv och kolla på urverket?

Nu har du säkert väntat så länge att kalendern måste ställas in. Det hade väl varit roligare att byta själv och kolla på urverket?
Säkert, tror "minnet" på dessa är ganska kort. Citizen kör ju dock med sin sin yttre inställningsknapp i boetten till skillnad från Seiko så det lär inte vara några problem att ställa den rätt när den väl får ny kräm.

De bilder på A-660 jag sett har inte varit särskilt upphetsande men vem vet vad som finns där inne..
Vi får se, visar det sig att Citizen skickar en samuraj med en låda för upphämtning vore ju det ett ganska kul batteribyte annars får jag gå hem och göra en friktionsboll.

Någon som vet om det finns en länk som passar på Citizen pro diver bn0151 - 17l? Orginal eller aftermarket spelar ingen roll dock inte mesh.
/Magnus

Fick min andra Citizen idag. ( Tack @Don limpio för trevlig business) Den första var min konfirmationsklocka, en guldfärgad kronograf med blå sunbursttavla. Den är tyvärr sedan länge försvunnen.

Nåväl, dagens ur är en föregångare till Tough Solar linjen, den som nuförtiden är "endorsed by" Royal Commandos och Ray Mears. Det är en klocka som faller inom sportklocka genren, äventyrsklocka-subgruppen. Lite samma tradition som Rolex Explorer alltså.

Modellen heter Bj9031-58E. En monocoquekonstruktion med skruvad krona, försänkt safirglas, coin edge bezel och gedigen oysterlänk. I den sitter ett B876 urverk. Solar med GMT visare. Timvisaren kan ställas individuellt, utan att stanna klockan.

image.jpg
image.jpg

Mycket nöjd överlag. Storleken, looken och egenskaperna är perfekta. De enda detaljerna jag inte älskar är att det är vikta ändlänkar och att bezeln har världstidsfunktion. Men eftersom Citizen gjorde en serie klockor med samma boett och urverk tror jag att det kan gå att få tag in en 24h eller dykarbezel och byta. Möjligen skulle det räcka med inlägget. Är det någon som vet mer om det?

Senast ändrad:
Fick min andra Citizen idag. Den första var min konfirmationsklocka, en guldfärgad kronograf med blå sunbursttavla. Den är tyvärr sedan länge försvunnen.

Nåväl, dagens ur är en föregångare till Tough Solar linjen, den som nuförtiden är "endorsed by" Royal Commandos och Ray Mears. Det är alltså en klocka som faller inom sportklocka genren, äventyrsklocka-subgruppen. Modellen heter Bj9031-58E. En monocoquekonstruktion med skruvad krona, safirglas

Bild eller så har det inte hänt

Tillbaka
Topp