• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här kommer en på min Eco Drive Titanium. En present ifrån tjejen :)
20160519_202708.jpg

Tänkte att den ska få sola sig i glansen en sista gång innan den får lämna till ny ägare via Blocket. Lite förvånad att ingen slog till här...en av de mest bekväma klockor jag har ägt, med en supercool tvåfärgad lume och somriga orangea detaljer för kaffepengar. I alla fall 23 latte på Mellqvist :)

IMG_20160610_183955.jpg

ughh! märkligt att ingen knep den:eek: Har du något annat citizen på g?

Nix, det är lite generell utrensning på gång. Hade den mindre än en timme idag när jag tog kort och satt vid datorn...skulle hämta en pryl i förrådet där det är mörkt och blev grymt imponerad av lumen. Lyste för sjutton bättre än någon annan av mina klockor oavsett prisklass efter den relativt kosta exponeringen för dagsljus.

Citizen 4-760182 (Skeleton), tidiga versionen från '71-'72 med logon tyckt på verket istället för på glaset. Sålde denna klocka till @Fixoflex för något år sedan, den hemsökte mig dock rätt ofta och nu för en 2-3 månader sedan så messade jag fixo om berätta hur det var, och utifall jag fick köpa tillbaka den, vilket jag fick! (Till samma pris, no hussle, till och med ett extra band fick jag. Tack fixo!)
... Sedan dess har den mest blivit liggande.... Igår tänkte jag att jag skulle sälja den vidare, igen... Men, satte den på armen och insåg igen att den är för baLL för att becknas!

IMG_0619.JPG

Citizen I.jpg
Citizen II.jpg
Det landade en Citizen från en säljare på Ebay från Indien i dagarna. 190 spänn med frakt och färgen kändes som att den skulle kunna fungera på sommaren. Heter den kanske GN-4W-S? Någon som kan gissa årtal?

Citizen I.jpg
Citizen II.jpg
Det landade en Citizen från en säljare på Ebay från Indien i dagarna. 190 spänn med frakt och färgen kändes som att den skulle kunna fungera på sommaren. Heter den kanske GN-4W-S? Någon som kan gissa årtal?
Gissar mitten av 70-talet.
Kolla på "Citizen Eagle 7".
Modellnumret torde vara 71-2299 men just den referensen är inget jag hittar mer än på E-bay.
Den där tavlan är ju med STOR sannolikhet en Indienmålad historia tror jag.
Färgglad hursomhelst :)

Skrev för ett par veckor sedan i vintage-delen att jag fick ett gäng klockor av min farmor efter att min farfar gick bort. Idag hade hon när jag var på besök hittat ännu en, en i mitt tycke riktigt snygg gammal quartz Citizen. Förhoppningsvis är det bara ett batteribyte (och lite rengöring av länk och boett) som behövs.
Skall inte säljas men skulle vara kul ifall någon här kan hjälpa mig att datera den? :)

DSC_1219.JPG

Jaha, så världens bästa klocka stannat
image.jpeg

Mitt i datumväxling och allt
Knatade iväg till lokala urmakaren för batteribyte men fick det tråkiga beskedet att bakluckor satt så satans att han inte vågade ta i utan risk för repor över den ståtliga C-örnen.
Frågan är nu om man ska ta och försöka utnyttja den generösa garantin och skicka hem den till hemlandet :rolleyes:
Vore kanske ett kul projekt..

Jaha, så världens bästa klocka stannat
image.jpeg

Mitt i datumväxling och allt
Knatade iväg till lokala urmakaren för batteribyte men fick det tråkiga beskedet att bakluckor satt så satans att han inte vågade ta i utan risk för repor över den ståtliga C-örnen.
Frågan är nu om man ska ta och försöka utnyttja den generösa garantin och skicka hem den till hemlandet :rolleyes:
Vore kanske ett kul projekt..

Äre min gamla titanare?

Tillbaka
Topp