Det är den äldre varianten. Tryck den innan du går i vatten såJag budade hem en sådan här! Sjukt dåligt insatt i just Citizen, så osäker på vad denna kallas, men gillar stuket, det flyger bra under radarn i Brasse-land.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är den äldre varianten. Tryck den innan du går i vatten såJag budade hem en sådan här! Sjukt dåligt insatt i just Citizen, så osäker på vad denna kallas, men gillar stuket, det flyger bra under radarn i Brasse-land.
![]()
De ska jag, gillar utseendet på dessa, alltid gjort. Tack för info!Det är den äldre varianten. Tryck den innan du går i vatten så![]()
Välkommen till forumet! Cool klocka. Testa ett grönt eller grått natostrap på den där, känns som att det skulle kunna bli en grym kombo.Då jag inte kände att jag kunde ta mig råd att köpa det jag helst vill ha just nu p.g.a. andra utgifter (Omega automat) skaffade jag mig en Citizen AW-1360-55E från ur&penn. Den faktiskt riktigt trevlig och jag gillar den mer och mer, skulle gärna vara automat dock! Ja jag har inte ställt i datumet
Tack för ett bra forum!
Blått gummi, funkar helt okSnyggt! På länk eller gummi?
Ingen som har klickat hem en av de nya GPS "Satellite Wave" klockorna som visades på Basel?
CC3020-57L...
![]()
CC3026-51H...
![]()
Ja, jag satt precis och kollade de ultratunnaJävla sugen på en blåtavlad. Står lite mellan en sån eller en ultratunn.
Fast man vill ju helst ha LE ultratunn av flera skäl och då verkar det sticka iväg lite i pris. Klurigt detta.
Finns i butik i Japan iaf, har jag fått rapporterat till mig. Men det är ju andrahandsuppgifter endast då jag inte varit där själv.Ja, jag satt precis och kollade de ultratunna. Verkar inte finnas att köpa ännu, eller har du hittat?
Ultrathin - är det inte böjningsrisk på den boetten?Finns i butik i Japan iaf, har jag fått rapporterat till mig. Men det är ju andrahandsuppgifter endast då jag inte varit där själv.
Knalla in på Ur och Penn och be dem beställa en.Finns i butik i Japan iaf, har jag fått rapporterat till mig. Men det är ju andrahandsuppgifter endast då jag inte varit där själv.
Grym samling!!Citizen Crystron quartz o digitala ur från mitten 70 tal till tidigt 80 tal är trevliga saker, jag har tydligen nåt bisarrt intresse att renovera dessa, tyvärr så går det i princip åt 2 klockor för att få ihop en komplett, flesta gånger är batteriskador som dödar dem, eller spolar som är slut, och oftast är det fel armband som sitter på, lite nerdig som man är så ska de på rätt armband till rätt klocka...just Crystron är ett intressant Citizen märke som var långt framme när de gäller Quartz,med bla solcells klockorna (längst bak i bild), Crystron hade även M4 (mega) klocka, en extremt exakt Quartz med feltolerens på +- 3 4 sek per år, ovanlig o rejält dyr idag.längst ner till höger på bild har de även smugit sig in tre mekaniska Citizen kronografer , oxå trevliga 70 tals klockor
![]()
![]()
Då möts man nog av det här ansiktsuttrycket...Knalla in på Ur och Penn och be dem beställa en.![]()
Grymt. Har också haft ett par Crystrons av samma ref som din blåtavlade i övre högra hörnet. Underskattade klockor man kan få för någon hudralapp. Ett batteri- och glasbyte senare har man en kalasklocka.
Ser att automatarna i nederkant inte är de enda - står väl en tg195a i samlingen också?
Grym samling!!
Guldbullhead skämtar man inte bort. Känns lite som att det sista Burt Reynolds tog av sig innan han fotades på fällen var just den klockan...
![]()
Riktigt fin, ser ju nästan oanvänd ut.
Fattar inte hur man lägger in fler bilder i ett redan skapat inlägg, nån som frågade reffen på en av chronograferna , kommer bild här på den.![]()
Crystron är väl en quartz verk? Dom tidiga citizen quartz verken . Synd på rosten men det bör inte ha så stor betydelse för funktionen. Borsta rent med en glasfiberborste.Veckans Citizen renovering,nån som kan gissa vad de är???, coooool sak tycker jag, (kolla bilden med verket med tips vad de kan vara)...( där syns även en trisst vattenskada..)
![]()
![]()
Crosspost från dagens asiatiska. Promaster Tough GMT. Någon som kan se modden?
![]()
Crystron är väl en quartz verk? Dom tidiga citizen quartz verken . Synd på rosten men det bör inte ha så stor betydelse för funktionen. Borsta rent med en glasfiberborste.
Det stämmer. Har polerat bort texten och sen borstat det med från centrum rakt utgående rörelser. Lite sunburst effekt typ. Jag ska borra in en liten markör, så att den går att använda för tidtagning.Vridringsinlägget?
Snygg men tråkigt att den är på 41 mm. Den svarta var snygg!Snubblade över dessa bilder nyss. PMD56-2952 ser ut att vara gjord för att sitta på ett grönt nato/zulu. Riktigt cool imo...
![]()
![]()
(lånade bilder)
Nån här som har/haft en?
Japp, snyggt med gul/svart sekundvisare också.Snygg men tråkigt att den är på 41 mm. Den svarta var snygg!
Japp, snyggt med gul/svart sekundvisare också.
Vad är fel med 41mm, tycker du att den ska vara större eller mindre?
De äldre modellerna. Kompisarna till den på min bild ovan är för mig perfekta i storlek. 38-39mm diam utan krona.Snygg men tråkigt att den är på 41 mm. Den svarta var snygg!
Min heter Bj9031-58E. Bj9031- kan du söka på, men då är det med GMT-urverk.Vad heter dessa? kan du länka?
Jag tycker de ska vara mindre @Sorubim