Skulle gärna ha en som beater! Men, aldrig sett en i butik så inte haft möjlighet att testa..Tankar om nya Ray Mears, BN0241-59?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle gärna ha en som beater! Men, aldrig sett en i butik så inte haft möjlighet att testa..Tankar om nya Ray Mears, BN0241-59?
Jag tycker spontant den skulle vara bättre i 38mm istället för 41mm. Jag tycker också att det djupt försänkta datumfönstret som knappt går att läsa blir helt fel mot den extremt lättlästa tavlan. Vad har du för tankar?Tankar om nya Ray Mears, BN0241-59?
Hade också föredragit om den var lite mindre tror jag men svårt att veta säkert då jag inte sett den live. Datumet beror nog på verket? Annars gillar jag den gröna!Jag tycker spontant den skulle vara bättre i 38mm istället för 41mm. Jag tycker också att det djupt försänkta datumfönstret som knappt går att läsa blir helt fel mot den extremt lättlästa tavlan. Vad har du för tankar?
Köpte min första NY0040 i väntan på den limiterade Aqualanden (som jag skall få om en vecka).
Har aldrig haft en sån här förut, köpte den här på Kreta. Den har engelsk/tysk dagskiva och går ca 5-6 sekunder plus per dygn - mycket nöjd!
![]()
NY0040 med sällskap på balkongen på Kreta. Den där var rätt stillsam, men Cikadorna är väldigt högljudda. Hade en på solstolen i går
![]()
![]()
- Det är den insekt som avger högst ljudnivå (med hjälp av bakkroppen).På Rhodos lät de nåt oerhört på dagarna, speciellt i Faliraki.
Tittade upp mot träden men lyckades inte se någon.
De är förstås kamoflerade mot träden.
Fanns EN kvar i blå också såg jag. Sen sommarklocka?Upptäckte det här släppet idag, ser trevlig ut. Bra storlek på 40,5mm och rimligt pris, såg ut att ligga på omkring 3500 kr på Amazon.
![]()
Promaster Eco-Drive Diver BN0261-51E | Citizen Onlineshop
Official Shop - Visit the official Citizen Watch online shop. Discover a wide range of products now. Wide selection of Citizen watches available.citizenwatch.eu
![]()
Är det inte en NY0040 med blå urtavla? https://www.ebay.com/p/10035145640Någon som vet vad det är för referens på den här? Skulle vilja ha en, snygg version med kul daghjul.
(”Lånad” bild från nätet)
![]()