• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tankar om nya Ray Mears, BN0241-59?
Jag tycker spontant den skulle vara bättre i 38mm istället för 41mm. Jag tycker också att det djupt försänkta datumfönstret som knappt går att läsa blir helt fel mot den extremt lättlästa tavlan. Vad har du för tankar?
Jag föredrar denna
IMG_0199.jpeg

Jag tycker spontant den skulle vara bättre i 38mm istället för 41mm. Jag tycker också att det djupt försänkta datumfönstret som knappt går att läsa blir helt fel mot den extremt lättlästa tavlan. Vad har du för tankar?
Hade också föredragit om den var lite mindre tror jag men svårt att veta säkert då jag inte sett den live. Datumet beror nog på verket? Annars gillar jag den gröna!

Hej!
Delar med mig av denna NB1060-12L (det var innan Citizen kom på att klockor kunde ha ett namn...?) och ställer även en fråga.
Någon som har sett ett bra alternativ gällande armband för denna.
Det som tillhör NB1050 ska tydligen funka men det är inte ett optimalt alternativ (lite skramligt, brett lug till lug och bara två microinställningar).
Urtavlan är ganska fin 😻.

IMG_18061.jpeg IMG_18081.jpeg

Tillbaka
Topp