• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockodile

Dundee
2-Faktor
Jag har varit i kontakt med Citizenklockor tidigare.
Har ägt en Aqualand och en Chronomaster och bara goda erfarenheter av kvaliteten hos enheterna.

Nu sitter jag med ytterligare en lite mer "high-end" modell, som jag verkligen gillar, en Signature collection dykare med retrovibbar...
Riktigt snyggt ihopskruvad och vackert dekorerat och stabilt urverk.

Hur är det annars här på forumet, är det bara Aqualands och Ecozillas som gäller?

Bifoga gärna foto som bevis på att du faktiskt även äger en medborgare och beskriv gärna ditt intryck av klockan...

DSC_0001%25257E2.jpg
 
Senast ändrad:

Sorubim

Audemars
Som du säger, klockodile , snygga retrovibbar på den där.

Jag äger den här "Parawater divern":

m84a0zL.jpg


...som jag gillar skarpt, mycket charmig. Jag har läst att folk klagat på tidshållningen på den här modellen, men jag tycker att min fungerar mycket bra med tanke på åldern.

Jag har även en sån här rackare, köpt för en herrans massa år sedan:

l5dC3FW.jpg

(lånad bild)
Och en drös aqualands, bilder på det gänget ligger i Aqualand-tråden.

Fick för ett tag sedan nys om den här modellen:

LQxSlLM.jpg

(lånad bild)
...som eventuellt ska införskaffas. Väldigt omtyckt på WUS är den tydligen. Här är en 135-sidig tråd:
http://forums.watchuseek.com/f21/ne...ional-diver-bn0151-09l-some-pics-1501938.html
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Gamal bild från ett av mina tidigare inlägg, min Windsurfer som dock inte används numera. Den har dock levt ett hårt liv.

image.jpg


Har tidigare ägt minst två Citizen till (samtliga kvartsare, aldrig ägt en mekanisk men kan säkerligen gräva fram nåt annat klockmärke som använder Miyotaurverk). En titankronograf försvann på en fylla och en "vanlig" klocka gavs till farsan vid nåt tillfälle för länge sedan.

Generellt tycker jag de gör bra klockor med sjysst byggkvalité i paritet med det pris man betalar för klockan. Dock som märke underskattat och på tok för bespottat av mönniskor som "kan" klockor.

Tittar man på vintagebiten finns det enormt mycket spännande till oerhört förmånliga priser.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Gav precis bort min enda Citizen. Nån vintagevariant som jag gillade men inte använde.

Är ni intresserade av Vintage kan jag rekommendera följande säljare på i Japan på bukten som får in mycket kul klockor.
http://www.ebay.com/usr/saitama_jp
Enligt den eminente Spindel en pantbank i Kyoto.

Kul med en tråd om ett lite bortglömt märke också!
 

Operator

Omega
Hur känns den? Har varit sugen på den som beater ett tag utan att ha slått till :)

Jag tycker den är super på gummi, har originallänken också men den matchar inte riktigt min handled. Skulle nog rekommendera att köpa den europeiska versionen BN0100, som är lite billigare än den japanska. Måste säga att det är riktigt bekvämt att ha en soldriven beater!

Lumen är förresten riktigt bra ;)
DSC_0337.JPG
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag tycker den är super på gummi, har originallänken också men den matchar inte riktigt min handled. Skulle nog rekommendera att köpa den europeiska versionen BN0100, som är lite billigare än den japanska. Måste säga att det är riktigt bekvämt att ha en soldriven beater!

Lumen är förresten riktigt bra ;)
DSC_0337.JPG
Hittade en för 156 dollar, borde kanske slå till. Men snaart faller USD ;)
 
Topp