• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

younso

Breitling
Bytte batteri nyligen pĂ„ min klocka och dĂ€refter mĂ€rkte jag att larmet fungerar ej. Är det nĂ„got man kopplar bort nĂ€r man byter batteri eller Ă€r det Ă„ldern som tar ut sin rĂ€tt? Det fungerade innan batteri bytet.
 

Ploprof

Panerai
2-Faktor
Enzo
083E6D51-4C9E-44FB-AC1E-A9328BE6F98A.jpeg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Bytte batteri nyligen pĂ„ min klocka och dĂ€refter mĂ€rkte jag att larmet fungerar ej. Är det nĂ„got man kopplar bort nĂ€r man byter batteri eller Ă€r det Ă„ldern som tar ut sin rĂ€tt? Det fungerade innan batteri bytet.
Jag gissar att du menar att den inte lÄter lÀngre? De fjÀdrande anslutningarna mellan verket och piezoelementet pÄ insidan av baklocket Àr ganska kÀnsliga pÄ en del Citizen. LÀtta att sabba om man inte vet vad man hÄller pÄ med. En av alla anledningar att gÄ till en riktig urmakare för batteribyte istÀllet för att lÄta skomakare och butiksbitrÀden göra det.
 

Scuba Diver

Breitling
Oavsett hur man gör med bytet skall man alltid lÄta trycktesta klockan efterÄt, det Àr enda sÀttet att kunna garantera tÀtheten.
Jo det sÄklart. Undra mest hur stor risken Àr, det finns ju flera dykdatorer som man byter batteri pÄ sjÀlv som bara Àr o-ringstÀtade... Fast e klart en klocka har ju mÄnga och smÄ o-ringar. Har aldrig testat sjÀlv, aldrig vÄgat utan att trycktesta först ;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Bytte batteri nyligen pĂ„ min klocka och dĂ€refter mĂ€rkte jag att larmet fungerar ej. Är det nĂ„got man kopplar bort nĂ€r man byter batteri eller Ă€r det Ă„ldern som tar ut sin rĂ€tt? Det fungerade innan batteri bytet.
Det ska sitta en liten fjÀder mot baklocket. Möjligtvis har den försvunnit eller sitter fel...
 

phille87

Cartier
Ni som har aqualands, det Ă€r sĂ„ mycket snack om att det Ă€r svĂ„rt att fĂ„ tag i packningar nĂ€r man lĂ€ser pĂ„ olika forum, gĂ€ller de endast de Ă€ldre modellerna eller Ă€ven de ”nya” jp2004 och jp2000? Hur gör ni? Servar ni sjĂ€lva eller lĂ€mnar in till uropenn? (Är de vĂ€l de som Ă€r officiell citizen Ă„terförsĂ€ljare) Och isĂ„fall vad kostar det? Är grymt sugen pĂ„ en aqualand men kĂ€nns som det verkar vara projekt Ă„ serva dem.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ni som har aqualands, det Ă€r sĂ„ mycket snack om att det Ă€r svĂ„rt att fĂ„ tag i packningar nĂ€r man lĂ€ser pĂ„ olika forum, gĂ€ller de endast de Ă€ldre modellerna eller Ă€ven de ”nya” jp2004 och jp2000? Hur gör ni? Servar ni sjĂ€lva eller lĂ€mnar in till uropenn? (Är de vĂ€l de som Ă€r officiell citizen Ă„terförsĂ€ljare) Och isĂ„fall vad kostar det? Är grymt sugen pĂ„ en aqualand men kĂ€nns som det verkar vara projekt Ă„ serva dem.
Kör bara kör :) Packningar till de Àldre finns att köpa pÄ eBay. Annars kan jag eventuellt ha nÄgra liggandes. Det finns andra Àn ur och Penn, som vet hur de Àldre servas. Till de nyare har jag tyvÀrr dÄlig koll.
 

rogart-63

Patek
Ni som har aqualands, det Ă€r sĂ„ mycket snack om att det Ă€r svĂ„rt att fĂ„ tag i packningar nĂ€r man lĂ€ser pĂ„ olika forum, gĂ€ller de endast de Ă€ldre modellerna eller Ă€ven de ”nya” jp2004 och jp2000? Hur gör ni? Servar ni sjĂ€lva eller lĂ€mnar in till uropenn? (Är de vĂ€l de som Ă€r officiell citizen Ă„terförsĂ€ljare) Och isĂ„fall vad kostar det? Är grymt sugen pĂ„ en aqualand men kĂ€nns som det verkar vara projekt Ă„ serva dem.
Nya gÄr att byta packningar i krona och baklock. Finns nog inget kit utan man fÄr mÀta dom gamla . Serva dom nyare Àr jag tveksam om det gÄr. Har skruvat sönder 2 stycken för att fÄ ihop en fungerande. Massa plastdrev och allt Àr smÄtt och svÄrt att hÄlla fast. Vet inte hur dom gör men misstÀnker att man byter verken.
Ps: Fick inte ihop ens 1 verk som funkar . Dom gamla verken innehÄller inga plastdrev iallafall .
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ni som har aqualands, det Ă€r sĂ„ mycket snack om att det Ă€r svĂ„rt att fĂ„ tag i packningar nĂ€r man lĂ€ser pĂ„ olika forum, gĂ€ller de endast de Ă€ldre modellerna eller Ă€ven de ”nya” jp2004 och jp2000? Hur gör ni? Servar ni sjĂ€lva eller lĂ€mnar in till uropenn? (Är de vĂ€l de som Ă€r officiell citizen Ă„terförsĂ€ljare) Och isĂ„fall vad kostar det? Är grymt sugen pĂ„ en aqualand men kĂ€nns som det verkar vara projekt Ă„ serva dem.

Köper du en ny frÄn ur och Penn Àr det nog lugnt med service nÀrmaste tio Ären iaf :) Batteribyte och tÀthetsservice tvÄ-tre ggr kan ev behövas men det fixar de ju.
 
Topp